Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 18 april 2012

Larksfoot stitch

Allereerst bedankt voor de vele reacties kreeg op mijn vorige logje! Mwah, ik had die linkjes beter niet allemaal kunnen openen, want ik wil nu nog véél meer. Af en toe zal ik toch eens een uitstapje maken, want er zitten toch leuke patronen bij!

We houden het vandaag maar even bij het haken en breien. Van Katelijn uit België kreeg ik zulke leuke foto's van babydekentjes, die wil ik graag met jullie delen. Ze maakte deze dekentjes:


Twee ervan zijn gemaakt met de Larksfootstitch ( vrij vertaald: de Leeuwerikspoot-steek, klinkt een stuk minder mooi). Deze verspringende haaksteek is niet moeilijk en geeft een prachtig resuktaat. Ik zag 'm al eerder bij Karin aan de haak (een blog dat je moet volgen als je van haken houdt) die een nederlandse beschrijving heeft gemaakt. Je kunt 'm in een kleur-stelling houden:




of juist gaan voor heel veel kleur!



Ben je meer van het filmpje? Kijk dan hier:


Je hoeft natuurlijk niet gelijk aan zo'n groot project te beginnen. Ik vond hier dit mooie kussen met een klein stukje Larksfootstitch (met een mooie afwerking aan de achterzijde)



9 opmerkingen:

  1. Erg leuk! Ik ben vooral benieuwd naar de twee andere dekens, hoe zijn die gemaakt?

    Liefs Rianne
    Rianneshaaksels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne, daar weet ik wel het antwoord op (denk ik)
      Het is een basis van stokjes waardoor je later nog garen doorheen weeft.
      Hier is alleen horizontaal geweven , maar ik heb ook wel eens
      gezien dat het zowel horizontaal als verticaal was gedaan.
      Dit gaf een erg mooi effect wat lijkt op zo'n plaid voor in de auto.

      Het was een kleed wat dacht ik met een speciale dag te maken heeft als ik het me goed herinner.
      Bijvoorbeeld je trouwdag is 10 -08 -1998 dan doe je eerst 10 toeren in een kleur, dan 8 toeren in een kleur dan 19 vervolgens 9 en als laatste 8 en dat herhaal je.

      Je zou er eens op kunnen googelen, maar zoiets was het in ieder geval!
      Ik hoop dat ik je iets wijzer heb gemaakt

      groetjes Jellina

      Verwijderen
    2. hihihi het liet me toch niet los dus ik googelde zelf even verder en ja hoor ik had het op ravelry gezien, en ze noemen het een event blanket. Hier heb je een link naar voorbeelden en er is daar ook een link naar de uitleg.
      http://www.ravelry.com/patterns/library/event-plaid---no-longer-available

      Verwijderen
  2. Leuk hoor! Dank voor het filmpje ook, het was me namelijk nog niet gelukt, en nu denk ik dat het wel goed komt met mij en de larksfootstitch!

    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een leuk patroon om te haken. Ik heb er ook een plaid van gemaakt voor mijn dochter. Die met die vele kleurtjes vind ik ook heel mooi.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hield van de video, als jongere zou proberen om te leren. Mooie cover van het kussen.
    kussen,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for linking to my blog, and liking my pillow. I love your blog - good to meet you, fellow crochet person!

    BeantwoordenVerwijderen