Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 21 maart 2013

Lapjes-dekens

Wekelijks wordt ik wel gemaild door mensen die mij vragen om aandacht te vragen voor breien-of-haken-voor-het-goede doel. Helaas kan ik aan al die verzoeken niet voldoen (ik zou een extra blog kunnen vullen) maar voor deze maak ik een uitzondering!


Petra Lous uit Westkapelle verzorgt al 20 jaar transporten naar Polen waar ze o.a. voor 2 tehuizen voor bejaarden en gehandicapten allerlei broodnodige hulpgoederen brengt. Maar ook lapjesdekens gaan in de transporten mee, de vrolijke dekens worden erg gewaardeerd.


Wie graag meehelpt met restjes e.d. wordt gevraagd om allerlei lapjes te breien of haken (formaat maakt niet uit als het maar vierkant is!) die later weer in elkaar worden gezet tot lapjesdekens. (Uiteraard mag een hele deken ook!!)

Corrie Birza zet zich voor dit project in en maakt de lapjes tot vrolijke dekens, en als je mee wilt doen of meer informatie wilt kun je met haar contact opnemen, klik hier.





2 opmerkingen:

  1. bedankt jeanet voor het plaatsen hiervan, ben altijd op zoek naar goede doelen om voor te haken of breien die zelf de spullen brengen en het niet van geld moeten hebben, je weet nooit waar dat terecht komt...
    greetz
    mamouna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, dat je hier aandacht aan besteedt!!
    Grtjs Addy

    BeantwoordenVerwijderen