Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 5 april 2013

Kleur!

Gisteren kwam het pakje binnen met het garen dat ik had besteld.....(tromgeroffel).... tadaaaah:


Hier ben ik helemaal weg van, af en toe loop ik naar het tafeltje waar het op staat en aai ik een bolletje! Op deze bollen zit nl. 900 meter garen in een heeeel langzaam kleurverloop. Het is 50 % katoen en 50 % acryl dus kriebelt niet. Wil je eens zien wat je er bijv. van maken kunt?


Wat denk je van deze granny-sjaal - het voordeel van dit soort patronen is dat je kunt stoppen wanneer je garen op is en je optimaal van het hele kleurverloop gebruik kan maken. 

Of een mooi staaltje (sjaaltje) Entrelac??


Of deze regenboog-sjaal?


Jullie snappen toch wel dat ik hier helemaal weg van was? Je moet wel van te voren even bedenken wat je wilt maken. Er zit dus 900 meter op deze bollen. Haken of breien vanaf naald 3-3½ tot ....? Net wat je wilt - kant brei je ook op groteren naalden. De bollen kosten € 24,95 - 250 gram/900 meter.

Dit zijn de kleuren die ik nu nog heb (zolang de beperkte voorraad strekt, binnenkort bestel ik weer bij). De bollen zijn op 2 manieren gewikkeld. De kleuren komen in de richten, maar in het echt mooier!

Christrose

Gerbera

Butterfly

Jeans Pur (sorry - is al op....) - is blauwer dan op de foto.

Mamba

Onder Water

Strand en Kiezel

Regenboog
Deze bollen zijn iets groter - nl. 300 gram/1090 meter (€ 27,95)

Je mag bestellen (mailen), maar dit weekend gaan de klanten in de winkel voor. Sommigen komen van best ver, en het is dan jammer als er zoveel weg is. Ik voorzie dat ik volgende week al een 2e bestelling ga doen :-)
Verzenden gaat niet in een envelop (= is dus pakketpost)

Morgen is het Museum-weekend. De Werf gaat al open en er is van alles te doen op het Havenplein. Leuk voor de mannen, en de dames zijn bij ons van harte Welkom!

39 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtig garen is dit, zo mooi hoe de kleuren in elkaar overgaan!! Zou willen dat ik nu in de buurt woonde... Morgen ga ik wel naar Seattle, misschien kan ik daar ook zoiets moois vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Okay, ik moet echt gewoon langskomen! Werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heb jij toch altijd mooie spullen!!!
    ik zit steeds kwijlend te kijken naar je mooie garens hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt ontzettend mooi... Zucht.... Ik zou het alleen al voor de heb willen haha. Wie weet een keertje...

    Liefs Imara
    www.haakwereld.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me je enthousiasme heel goed voorstellen - zo'n doosje vol.. Schitterend om te zien en dan over te fantaseren wat er allemaal mee kan. Ik ga voor de entrelacsjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een mooie kleuren, dit ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi! Ik ben groot fan van kleurverloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi! Ik ben groot fan van kleurverloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi! Ik ben groot fan van kleurverloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super mooie effecten krijg je met deze wol.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh wat mooi, dat ben je zo kwijt, succes
    En een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi garen. Ik kom zeker eens een keer langs i je winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik snap dat je af en toe zo'n bol wilt koesteren. Heerlijk zulke mooie kleuren. Hebberig word ik ervan, hellup. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi spul! Ik vrees dat ik even geen nieuwe garen mag kopen ;-) ik heb nog zo veel liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig mooi.
    Friesland is te ver van Arnemuiden.
    Kan je mij een bol butterfly sturen.
    Graag een berichtje, hoe ik moet betalen, en dan kan ik je het adres sturen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Where can I purchase this lovely yarn?

    Waar ik dit mooie garen kan kopen?

    Sheils

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oooohhhh wat een mooi garen!!! het lijkt een beetje op garen wat ik van het internet besteld heb. Vooral die regenboogbollen steken mijn ogen uit... Ik hoop dat je er van de zomer nog altijd hebt als ik eens binnen kan springen tijdens onze vakantie in Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, dit is wel heel erg mooi garen! Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal weg van bent. Super!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh, die zou ik ook wel heel de dag willen aaien! ;)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Welke kleur is er nog!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind ze prachtig heeft u ook wit met geel? ik wil wel een bestelling plaatsen voor de Gerbera rose naar geel.Wel post pakket. Anders laat mij even weten wat voor kleuren u nog op voorraad hebt.

    vriendelijke gr,Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Diana,
      Op dit moment is alles even op, een nieuwe bestelling is onderweg. Als je wilt bestellen mail dan even naar jaffari@zeelandnet.nl anders kan ik je niet bereiken.
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
    2. wow ze zijn prachtig
      word het ook naar belgie verzonden
      alvast bedankt
      veel liefs van marcelline bellaire

      Verwijderen
    3. Marcelline,
      We versturen ook (hhel vaak) naar België, maar een pakketje naar België kost € 9,00 - en dit kan helaas niet in een envelop. Als je wilt bestellen kun je even mailen naar jaffari@zeelandnet.nl

      Verwijderen
  22. Schitterend!!! daar wil ik wel heeeel graag een mooie sjaal van maken. eerst nog even ideetjes opdoen.
    haken/breien....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dag Jeanet,

    Kan je mij laten weten waar ik de kleuren kan zien dat je nog in voorraad hebt van dit prachtig garen !!
    zou je je antwoord kunnen sturen naar info@creadiva.be

    Super bedankt !!!

    Groetjes
    Diane


    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jaha....nou heb je zoveel mensen lekker gemaakt met dat prachtige garen......je mag wel wat voorraad inslaan. Ik zo hem ook graag aanschaffen!!!!
    groetjes uit Eindhoven van Carola.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zelfde vraag voor mijm:-) verkoop je dit garen nog steeds?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja hoor, als je maar geduld hebt, want er zit een wachtlijst op! Lees meer op http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/2014/06/perfect-darkness.html

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoeveel 'bollen' van de regenboog zou ik nodig hebben voor een cirkelvest maat 48?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goedenavond, ik kan de link van de mail niet openen. Op instagram zag ik de kleur kiezel van unicat voorbij komen, heeft u die nog. Ik zou graag een bol kopen. Groeten, Erna Hage

    BeantwoordenVerwijderen