Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 15 mei 2013

Nijlpaard

Tjongejonge, sommige dagen zijn nóg intensiever dan ik dacht.... !

Om te beginnen (ik durf het bijna niet te zeggen) is het Unicatgaren al een eind op. De mailbox zat vol, telefoontjes kwamen en al vroeg kwamen de klanten de bollen ophalen. Geen nood, er is al een bestelling onderweg - even geduld!

En ik moet eerlijk bekennen dat ik een heeeel klein beetje zenuwachtig was voor de uitzending vanavond van het programma Geloven op 2, waar we aan hebben meegewerkt. Want we wisten niet hoe het er uit kwam te zien. Uitzending gemist?? (Lijkt me heel logisch, want het werd uitgezonden om 5 uur - een tijd waarin Nederland in de file staat, kookt of eet, toch?) Helaas werkt de link om nog eens terug te kijken niet, maar zodra het kan, link ik even!

We konden niet lang van onze sterren-status genieten: gauw pannenkoeken bakken, boel opruimen en een uurtje sporten (gewoon veel lachen met behulp van een bal, haha!). Da's goed om even het hoofd leeg te maken.

En nu na al dat geklep van mij een handwerk-ideetje!


Is dit geen prachtig Nijlpaard?


Dit nijlpaard is helemaal gebaseerd om Afrikaanse bloemetjes (en varianten erop, in vierkanten en zeshoeken). Ontzettend origineel! Je kunt het haakpatroon (van Heidi Bears) kopen via Ravelry (engels, maar uitgebreid beschreven). 

Vind je dit helemaal geweldig? Er is ook nog een beer in dezelfde techniek, dat patroon kun je hier kopen.



11 opmerkingen:

  1. wat een schoon nijlpâard ! ben momenteel wat verliefd op nijlpaarden want ik zag er een heel schattige in de zoo van praag enkele dagen geleden ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben de uitzending gezien! Jullie kwamen heel goed over... mensen om fier op te zijn; prachtige woorden van Ali over jou.
    Ik vind dat Arnemuiden zich goed presenteert. Het is waarschijnlijk niet het meest bekeken programma..... dat is nu eenmaal zo.
    Het is toch fijn dat je het druk hebt met de prachtige wol die je laat zien. het is toch de bedoeling dat het weer verkocht wordt... en dat lukt prima. Je hebt nog veel meer moois in je winkel.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my god, they're great!
    Greetings from germany, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik heb beiden patronen gekocht,de beer al een jaar geleden en het nijlpaard pas,want ik kon ze niet weerstaan,maar moet nog steeds de tijd vinden ze beiden eens ooit te maken,dat is weer het probleem met zo'n lange bucket-list! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je ziet Jeanet, hoe inventief en creatief mensen kunnen zijn en bovendien oogt het nog mooi en kleurrijk ook :)
    Hele goede tip!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik haak ook af en toe maar aan DAT niveau zit ik nog helemaal niet!!! "Nijlie" is om in te bijten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig. Ik ben net aan het haken gegaan. Kan al wel het een en ander, maar deze is geweldig. Wie weet bestel ik hem. Voor degene die hem besteld hebben is het een moeilijk patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig. Ik ben net aan het haken gegaan. Kan al wel het een en ander, maar deze is geweldig. Wie weet bestel ik hem. Voor degene die hem besteld hebben is het een moeilijk patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeie morgen,

    Ik ben je prachtige nijlpaard aant maken, nu heb ik een dringende vraag, hij is nogal bobbelig.
    ik heb hem dus in elkaar gezet, hoe kan ik hem nu t beste behandelen, zodat hij wat gladder en egaler wordt.

    Bedankt alvast voor je antwoord.

    Groetjes Inge(alweer!) ����

    BeantwoordenVerwijderen