Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 14 juli 2013

250 jaar Werf in Arnemuiden, een verslagje!

Het is weer even bijkomen van een druk bezocht evenement gisteren op onze Werf. Natuurlijk weer vroeg uit de veren omdat je nu eenmaal meer tijd nodig hebt om deze kleren aan te trekken, dan zoef-zoef een broek en een shirt.


Bovendien wilden we even gebruik maken van de betrekkelijke rust om in deze geweldige entourage foto's te maken van onze kant-en-klare Arnemuidse Visserstrui.





Na tienen kwamen de eerst bezoekers binnen druppelen en het zonnetje liet zich steeds vaker zien. 


Natuurlijk waren de garnalen-pelsters weer present...


...met Lieven die aan het netten boeten was.


Klinknagels smeden


een touwslager in de oude schuur/werkplaats


Schepen die nog gerestaureerd moeten worden


De palingen die gerookt werden


Een attente bezoekster nam een foto van mij


Een hele dag live-muziek


en al die prachtige masten en wimpels!




Wat geweldig leuk om weer nieuwe blog-lezers hier te ontmoeten (helemaal uit Antwerpen!), en de breipakketjes voor de mutsen gingen (ondanks het heerlijke zonnetje) heel snel weg. Ook de nieuwe muts had veel bekijks: 



De motieven van de Visserstrui zijn hier verwerkt in een muts. Op een zomerse dag als deze nog niet nodig maar dat gaat echt wel weer komen. Je kunt het pakketje voor deze muts natuurlijk al wel bestellen op Tikkeltje Zeeuws.

Heb je het gemist? Geen nood! Volgende week zaterdag doen we het dunnetjes over in Veere.




2 opmerkingen:

  1. Wat hebben je het goed getroffen met het weer Jeanet! Ik heb weer mee genoten hoor van je mooie foto's...ZEEland is zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap wat jullie daar allemaal getoond hebben! Al die ambachten, leuk om te zien en je muts en truien hadden weer succes :)
    Je ziet er prachtig uit in klederdracht Jeanet!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen