Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 7 september 2013

Gehaakte kol van vrolijke sokkenwol

Ik ben dol op patroontjes met sokkenwol. Maar dan geen sokken :-)

Geweldig leuk is dan ook deze kol van de kleurige Trekking die ik al vaker heb laten zien. Deze foto kreeg ik toegestuurd door Mieke:


Gewoon een granny-stripe-kolletje met deze kleurige wol. Voor een smalle kol kun je 1 bol gebruiken, voor een iets bredere die je 2 keer rond je hals kun slaan heb je 2 bollen nodig. Leuk is ook de afwerking met het bolletjesband!

Voor de basis van een dubbele kol kijk je hier - voor de variant met granny squares in het midden kijk je bij de Herfstkol die ik vorig jaar haakte. Ik haak de sokkenwol meestal met nld 3½. Kijk bij het maken van een gehaakte kol altijd even of de lengte naar je wens is. Omdat iedereen een eigen hand van breien heeft, kan dat heel veel uitmaken!

Wil je toch liever sokken? Dan worden ze met deze wol supervrolijk! Kijk maar hier:


Mijn handen jeuken om die kol te gaan maken....

3 opmerkingen:

  1. Ja, ik maak ook van alles met sokkenwol en sokken... misschien als ik ooit eens meer tijd heb! Maar de kleuren zijn vaak prachtig. Ik ben gek op de sokkenwol van Garnstudio, hoewel het wel dun is. Ik vind je kol super! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kol is dan iets wat ik misschien nog wel ga maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, ik opteer toch liever voor de sokken, die kun je namelijk de hele dag dragen en er heerlijk vrolijk van worden, ik kan een kol niet de hele dag aan doen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen