Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 16 oktober 2013

Simpel en zo leuk!

Dit kolletje is eenvoudig en zó leuk! En bovendien eenvoudig aan te passen aan je wensen/garen/naalden.


Ik vond deze op dit blog. De beschrijving is in het Engels maar eenvoudig te vertalen. 

Breien op naalden 4 (of op naalden die bij je garen passen). Zet 30 steken op.


Goede kant: alles steken recht breien
Verkeerde kant: 15 steken recht, 15 steken averecht breien
De kant waar je tricotsteek breit krult een beetje op, en dat ziet er leuk uit. 

Doorgaan tot je de gewenste lengte hebt en afkanten. Dan de naad dichtnaaien of haken. That's it.

Je kunt eindeloos variëren met de stekenbreedte, dik of dun garen, effen of gemeleerd. 

Op dit blog vind je overigens meer haken dan breien terug, ik blogde ooit eens over deze prachtige deken - ook van de schrijfster van dit blog.



8 opmerkingen:

  1. Die kol is echt wel leuk en ook lekker warm denk ik :), een aanradertje voor een snel-klaar project!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke col en ook echt iets makkelijks voor mij om te breien
    hoeveel wol zou je hier voor nodig hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kol ga ik onthouden!!
    Maar heb nog zo veel in m'n hoofd.....
    Hoeveel uren zaten er ook alweer in een dag? En hoeveel ervan moeten we verplicht slapen/rusten?
    En hoeveel dagen zitten er ook alweer in een week?
    Pffft... Kortom: TIJDNOOD!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke colsjaal. Ik had hem al een paar keer gezien en nu heb ik hem dan voor mezelf gemaakt. :-)
    Voor het resultaat zie: http://coupe-woolly.blogspot.be/2015/11/colsjaal-voor-mij.html

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heel leuk idd uit. Maat is 30 steken niet wat weinig dan denk je ?

    BeantwoordenVerwijderen