Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 19 december 2013

Onderweg en nieuwe inspiratie!

Voor iedereen die gemaild heeft over het glittertjes-garen: er is een hele stapel onderweg!


Het moet raar lopen als dat niet voor Kerst bij jullie is, hoor!

En toen kwam er een klant binnenlopen met deze prachtige kol aan. Een plaatje!! Gemaakt van 2 bollen Vinci van Scheepjeswol (€ 2 x 7,50) - 60% wol, 40% acryl. Haken op nld 7-8.

Deze kol gemaakt volgens dit haakpatroontje:

Cómo tejer el punto rombos en crochet (paso a paso)
Een veelvoud van 4 plus 1 losse....
In de kol die gehaakt is, is begonnen met 25 lossen (dus 1 patroontje meer dan hierboven), maar je kunt het zo breed maken als je zelf wilt.



Deze kleurtjes heb ik nog beperkt op voorraad (maar na januari weer volop)
Ik kan tot 4 bollen vacuüm verzenden zodat de verzendkosten maar 3,00 zijn.

roze-geel-groen-paars
oranje-bruin-oker
groen-blauw-donkerblauw
roze-lichtroze-blauw-donkerblauw

Maar het patroontje leent zich natuurlijk voor elk garen, zowel effen als in kleurverloop.

En nu ga ik gauw nog wat op de post doen!


5 opmerkingen:

  1. Mooie col. djw voor het delen.
    fijne dagen en 'n goed 2014.
    grtjs Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Janet, ik had nog 2 van die bollen van dat garen liggen (de groene variant) en wilde er eigenlijk eerst een omslagdoek van maken, maar bij nader inzien had ik aan 2 bollen natuurlijk nooit genoeg gehad... Dus lagen ze maar te liggen. Maar deze kol is super leuk!!
    Die ga ik maken!! (januari of zo hoor... eerst mijn adventsjaal) En bedankt dat je het patroon gedeeld hebt!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kol, dankjewel voor het patroon.
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kol in prachtig garen! En we kregen een gratis patroon erbovenop! Onze feestdagen kunnen niet meer stuk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen