Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 10 februari 2014

Jacobus

Bijna 2 jaar geleden blogde ik over Koning Jacobus. Zo lang zit ons vriendje al op de krans op de winkeldeur. Eigenlijk al langer, hij zat er al een poos vóór hij Koning werd! De krans werd met kerst vervangen door een winters exemplaar, en toen ik 'm van dichtbij bekeek zag ik dat het geheel wel erg smoezelig was geworden. Arme Jacobus, meer dan 2 jaar in weer en wind....


Zijn armpjes en beentjes verkleurd en verbleekt, maar verder zag hij er nog prima uit. Zijn kroon en sjerp gingen de prullenbak in, maar ik vond dat Jacobus meer verdiende dan dat, dus ....


...verdween Jacobus met zijn broek in de wasmachine. Deze opfrisbeurt deed 'm goed!


En even bijkomen op de verwarming.


Ondertussen had ik een nieuw jasje gebreid voor de krans.
Het is een dikke krans, maar ik had net genoeg aan 1 bol Roma Big van Scheepjeswol. Ik breide op naald 8 zodat het niet te los zou worden bij het spannen rond de krans. Ik maakte gewoon een lang rechte lap met in het midden een kabel.


Aan de achterkant maasde ik de kabel-lap dicht.


Ondertussen had Miriam Jacobus ook weer ontdekt en er werd lekker even gedold en gelachen.




En sinds zaterdag heet Jacobus elke klant weer van harte welkom vanaf onze winkeldeur!


Wil je Jacobus ook breien? Je kunt de patronen van Jacobus en zijn vriendjes in onze winkel kopen (patroon van Jacobus is even uitverkocht maar weer bijbesteld), maar ook via de site van de ontwerpster Annita Wilschut. De website is even gesloten omdat Annita op de Handwerkbeurs staat met al haar patronen en knuffels. Een aanrader om langs de stand te lopen!



8 opmerkingen:

  1. Ach wat een lieverd die Jacobus. Fijn dat hij is opgeknapt! Ik vind de krans ook heel erg leuk geworden! Groetjes Lisanne

    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eer van je werk hoor. Alles ziet er weer fris uit. En Jacobus... ik ga 'm donderdag op de handwerkbeurs opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jacobus ziet er weer top uit, fris gewassen en op een nieuwe krans, zijn geluk kan niet op!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deine Bilder heute sind klasse . Hast Du gut gemacht . Freue mich auf ein Wiedersehen in Deinem schönen Winkel . Liebe Grüße Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh Jeanet, wat is die Jacobus toch leuk. En je krans met de kabel ziet er heeeel gaaf uit. (Misschien moet ik toch nog maar eens die laatste arm, oren en staart breien ;-) ].
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een sopje al niet doet. Enne mooie krans als basis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal! En Jacobus is erg leuk, ik denk dat hij echt veel mensen 'aan trekt' !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah....wat een leukerd toch! Fijn dat íe even een bad mocht krijgen.....

    BeantwoordenVerwijderen