Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 26 april 2014

Koningsdag 2014 - deel 2

Weet je waarom Koningsdag zo leuk is hier?


Omdat je met honderden kinderen in alle vroegte met de versierde-fietsen-optocht kunt meedoen..


...omdat de burgemeester himself in het verrukkelijke oranje-zonnetje op 't ôôd de aubade afneemt...
 (voor de niet Zeeuwen: 't ôôd = Havenhoofd)

...omdat je zoveel familie-leden tegenkomt, van wie het kroost óók zo hard groeit!


...omdat je tijdens het Oranje-Boven je ballon los laat...


...omdat je hier wél op een auto mag kliederen....


...omdat je weer een rondje met een Hoogaars mee mag...


..en tussen de kleine visserscheepjes mag varen...


...omdat het museum weer open is en je de nieuwigheden mag bekijken...
(en daarover schrijf ik later nog!!)


...omdat je kunt meedoen met spelletjes, ballengooien, suikerspin eten, van de glijbaan, op het springkussen, in de ballen bak, de kop van jut mag slaan, schieten in de schiettent en nog veel meer!
De hele dag lang!


...omdat je kunt oefenen op een stalen ros voor het ringrijden...


...omdat je 's avonds kunt luisteren naar een optreden van het Westkappels koor...


...en  kan meezingen en -deinen....
..nog kunt genieten van een show-met-vuur en wensballonnen...


...en dit uitzicht cadeau krijgt!

Oranjevereniging Arnemuiden, heel erg bedankt!
Het was een prachtige Koningsdag.


5 opmerkingen:

  1. Leuke impressie van een gezellige dag. Zoals in zovele steden en dorpen heerlijk oranje feest gevierd. Ook hier , het hele dorp vol, gezellig:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een Koningsdag vol tradities en zo écht Hollands!
    Ik hoop dat ze er niet veel aan gaan veranderen, het hoort zo bij ons zoals jij het hier hebt vastgelegd!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zag er gezellig uit en het weer werkte ook prima mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie dag, met ook nog mooi weer.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen