Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 16 juni 2014

Oh, happy day!

Hihihi, dat liedje spookt al een hele dag door mijn hoofd :-)
Het was echt een Happy Day, vandaag! Wat bijzonders gebeurd? Nou, eigenlijk niets spectaculairs (alhoewel je een huwelijk van 19 jaar tegenwoordig best spectaculair kan noemen...!), maar soms krijg je gewoon zoveel energie van kleine dingen. Van een bloemetje, een lieve opmerking, de kinderen, van iets dat lukt! Zo'n happy day!

Na een spurt om allerlei bestellingen op tijd weg te werken, gingen Johanna en ik aan de slag om eindelijk weer eens een heleboel strengen wol te verven in mooie kleurtjes. Wow, wat is dat toch leuk! Heel even geduld nog en ik laat snel het resultaat zien van ons creatieve geklieder. Daarna maakten we met verschillende mensen een heleboel nieuw ideeën o.a. rondom de visserstruien, ook daarover binnenkort meer. En zo kan het zijn dat ik vol met ideeën, energie en adrenaline zit. O, happy day!


En om nog maar eens te vieren dat ik al 19 jaar met mijn Pers ben getrouwd, koos ik vandaag voor het patroon "Persian Dreams", op Ravelry! (Mijn Pers zit overigens met een hoge bloeddruk te kijken naar de wedstrijd Iran-Nigeria.) 
Het schitterende patroon doet denken aan de ingewikkelde Perzische tapijten, of aan de prachtige mozaïeken. Niet voor de beginner.... een beetje fair isle op niveau! Deze foto's in blauw-wit vond ik hier op Ravelry.


Je kunt het originele patroon ook vinden op Ravelry of op Knitpicks. In kleur is het ook schitterend!



Oh Happy Day!

16 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd. ja 19 jaar kan niet iedereen zeggen. hopelijk nog vele jaren samen.
    Het kleed vind ik prachtig. Vooral in kleur is hij super mooi.
    wel een uitdaging. misschien ga ik hem eens aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was echt een Happy Day :-) en morgen gaan we alvast een heel klein stukje van de kleuren laten zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ~Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag en wat mooi zo'n perzische deken!...Wauw en in het blauw wit....ohhh dan zou ik wel willen dat ik heel goed kon breien als ik zoiets zie...ECHT prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, prachtig!
    Gefeliciteerd, en nog vele jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gefeliciteerd! Wat een mooi patroon! (en ja Iran-Nigeria.. wij zaten ook verkrampt te kijken/ schelden.. nu even uitblazen haha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te hopen dat Iran tegen Nederland moet....dat redt-ie niet! :-)

      Verwijderen
  6. Dear Jeanet,
    all my best wishes to your wedding day and for many many more years!
    Your persian work is so enchanting!
    Have a nice sunny happy day!
    Siret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nog van harte gefeliciteerd met je trouwdag! En nog vele jaren samen met heel veel liefde en geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Happy Day: ik heb het liedje helemaal uitgeluisterd via de link en nou zit het ook in mijn hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gefeliciteerd! dit is prachtig, vooral de kleurige versie vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fantastisch kleed en ook jouw resultaat is om van te smullen.
    Helemaal geweldig...zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PRACHTIG is hij!! Ik kende hem al van een blog dat ik volg, http://bezigebajj.blogspot.nl/2014_05_01_archive.html, zij breidt hem in kleur, maar eerlijk gezegd ben ik helemaal weg van de blauw-wit versie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PRACHTIG PATROON!!! Echt top! Dit is een uitdaging voor wie graag fair isle breit en daar hoor ik ook zo'n beetje bij, echt wel weer verleidelijk hoor Jeanet, het is echt supermooi!!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi! Ik zou er bijna voor gaan breien :)

    BeantwoordenVerwijderen