Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 25 juli 2014

75 !

Mijn moeder wordt vandaag 75 jaar! En ik denk dat ze wel eens in het zonnetje gezet mag worden ;-)
Ze is iemand die:

- Altijd voor iedereen klaarstaat,
- al honderden keren vroeg uit de veren ging om iemand in klederdracht te steken, 


- die al zo veel heeft meegemaakt, al zo lang alleen is, dol op haar kleinkinderen is, voor iedereen oog heeft, bramen plukt, "boks"doet, "joehoe" roept als niemand luistert, meegaat naar Opwekking, de lekkerste cake bakt, de beste tomatensoep van de wereld kookt....


- wasjes mee naar huis neemt bij calamiteiten - én weer gestreken terugbrengt, verse mossels komt brengen, visjes bakt, jam kookt, zó blij is als iedereen weer terug is van vakantie, visserstruien breit, garnalen pelt voor goede doelen, honderden keren bereid is om patronen uit te leggen aan bekenden en wildvreemden, 


Die voor iedereen mutsen uitkookt, strijkt en stijft, doek-en-beukjes naait, poppen opkapt, keusjes inkort, die zelfs model liep op de catwalk, en nog veel, veel meer doet.


Deze liefste moeder van de hele wereld wordt vandaag 75. 
Mam, van harte gefeliciteerd!





40 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, een fijne dag met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jeanet
    Bitte grüße Deine Mutter recht herzlich zum Geburtstag von mir . Ich wünsche Ihr von Herzen noch viele schöne und gesunde Jahre . Liebe Grüße Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte! En wat lief dat je je moeder zo heerlijk in het zonnetje steekt...
    Ik las eens een spreuk (misschien wel niet helemaal theologisch verantwoord, maar ik vond hem wel mooi..) ... God kon niet overal tegelijk zijn, en daarom schiep hij moeders!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met je mam, een moeder om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd. Wat fijn dat je haar nog hebt! Fijne dag en verwen haar maar goed vandaag (en daarna natuurlijk) Heerlijk zo'n steuntje in de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk gefeliciteerd met je moeder en een gezellige dag samen .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! (en je vergat de nog : de beste kippensoep en de beste boterkoek van de hele wereld, ik mocht er toen van genieten bij jullie en het was heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je moeder, verwen haar vandaag maar extra en geniet van al die dingetjes die ze doet. Fijn zo'n moeder te hebben die op deze leeftijd nog zo actief is.

    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige moeder heb jij, Jeanet!!!
    Hartelijk gefeliciteerd met haar verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte proficiat met de verjaardag van je moeder. Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe. Groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd :-) nu begrijp ik waar jij je energie van hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gefeliciteerd met zo'n lieve moeder!!!
    dat ze nog vele jaren bij jullie mag blijven"klussen"!
    fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) zo lief als je over je mams schrijft, maakt dat ik toch van moet slikken.(mis mijn mamsie) Ik gun jullie allemaal nog vele fijne en gezonde jaren met elkaar. Fijne dag en geniet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd en een goed jaar voor jou/jullie en ieder die je lief is

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je mam wens haar een fijne dag en jullie ook natuurlijk gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met je met je moeder, leg haar maar goed in de watten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd! Zo'n moeder is onvervangbaar. Ik hoop dat ze nog heel lang in goede gezondheid haar verjaardag mag vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van Harte Gefeliciteerd met zo'n super moeder. Ik zou willen dat ik die van mij nog had.
    Mooie tijden.
    Liefs hou ze in ere José

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van harte gefeliciteerd voor jou en je moeder Jeanet. Dat ze een hele lieve en goed bijdehante vrouw is heb ik al een paar keer mogen meemaken :-). Wat fijn dat jullie zo van elkaar mogen genieten! Fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte gefeliciteerd met je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van Harte Gefeliciteerd met je moeder...Fijne dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zulke moeders.......daar moet je zuinig op zijn! Van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n moeder mag zeker wel eens in het zonnetje gezet worden, van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo'n moeder? Die moet je met goud behangen!!!
    En elke dag blij zijn dat je van haar kunt en mag genieten!!!

    Gefeliciteerd!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van harte gefeliciteerd voor en met je moeder. Ik hoop dat jullie nog heel veel jaren van elkaar mogen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciteerd met je moeder Jeannet, geniet ervan.
    Marian Verburgt

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte gefeliciteerd met zo'n lieve moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Blij met de blijden! Ik was vandaag ook bij een jarige moeder. Wat een prachtig blogje had je! Ik heb vooral genoten van de drie-generatie-foto in klederdracht: heel mooi! Van harte gefeliciteerd!
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Van harte gefeliciteerd met je lieve moeder Jeanet! Wat schrijf je het mooi op...zó lief!!! Enne...iemand die voor iedereen klaar staat, helpt als iemand erom vraagt...aha, jij lijkt dus op je moeder!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. van harte gefeliciteerd met jou mama haar verjaardag
    en geniet ervan en nog een fijne weekend
    veel liefs van marcelline

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Van harte gefeliciteerd met je moeder en nog vele jaren in gezondheid toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van harte gefeliciteerd met je mama en ik hoop dat ze nog lang bij jullie mag blijven in goede gezondheid

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gefeliciteerd en dat jullie nog maar veel plezier van elkaar mogen hebben!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren, moeder van Jeanet, Jeanet en overige familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super Jeanet, dat je je moeder zo in het zonnetje hebt gezet, ze verdient het!!!
    Alsnog van harte hoor, feliciteer je haar ook van mij?
    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd met je bijzondere moeder en geniet samen van deze dag.
    Groet Thea .

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Van harte gefeliciteerd met zo'n lieve moeder. Jammer dat niet alle moeders zo zijn. Ik hoop van harte dat ikzelf wel een beetje op jouw moeder lijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gefeliciteerd en nog vele mooie jaren samen

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lees dit blogje nu pas dus de felicitaties zijn wat laat, maar...van HARTE gefeliciteerd met je moeder.
    Wat een prachtige ode breng je aan haar en wat bijzonder dat je moeder zo 'jong van hart' gebleven is.
    Dat is lang niet altijd zo....
    Liefs,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen