Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 7 juli 2014

Aloha!

Vanmorgen moest ik even in Vlissingen zijn, en wat is het toch heerlijk om even die zeelucht op te snuiven. Het weer is "Hollands", zon-wind-en-wolken, en in de jachthaven dobberden boten rond, touwen klapperden tegen de masten, de meeuwen krijsten en Michieltje hield alles in de gaten. Wat boffen wij toch, we wonen midden in "op vakantie"! :-)

Om alvast in de eiland en zee-stemming te komen: wat te denken van dit Hawai Aloha-kussen? Met de golfjes van de zee (de temperatuur moet je er natuurlijk bijdenken).

Crochet: Aloha Wave Cushion Crochet: Aloha Wave Cushion
Dit kussen vond ik bij Sewing Daisies, waar je een engelse beschrijving vind van dit kussen. Je maakt eigenlijk eerst een rooster/raster waarop je later de golfjes haakt in de rinchting die jij wilt.

Door met de kleuren te spelen krijg je de look die jij wilt. Ik vond nog een andere duidelijke beschrijving van deze methode, kijk maar bij Made in K-town en hier voor deel 2.

En om maar in het Maritieme te blijven: A.s zaterdag is er weer open dag op onze oude Scheepswerf in Arnemuiden. Van de Website van de Werf:

Inmiddels een vast onderdeel van ons jaarprogramma, deze zaterdag 12 juli, waarop aan het maritieme bedrijf gerelateerde ambachten worden getoond. Zo zijn er onder andere demonstraties smeden, breeuwen, touwslaan, kuiperij en scheepsmodelbouw. En daarnaast wordt er vanzelfsprekend gezorgd voor de inwendige mens door de aanwezigheid van een palingroker, vis bakken en Zeeuwse vissoep maken. De toegang is gratis! Met muziek op de werf, heten wij u van harte welkom.

Dus heb je zin in een leuke middag in een historisch omgeving, hou je van oud maritiem erfgoed, of zie je zo'n lekker gebakken visje wel zitten? Dan moet je a.s. zaterdag zeker eens langs komen. Ik sta er ook met een kraam met de spullen van o.a. Tikkeltje Zeeuws en natuurlijk weer in klederdracht. Overigens is de winkel (op loopafstand) natuurlijk ook gewoon de hele dag open!





Je vind meer informatie op de website van de Werf, en een verslagje van deze dag vorig jaar vind je hier.



En misschien al vast voor je agenda: op 19 juli 2014 wordt de Van Loon Hardzeildag weer gehouden in Veere, meer info vind je hier

2 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig berichtje! Prachtig staan de gebreide truien bij je dochter en man! Top! groetjes uit Urk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh..... wat een MOOI SCHITTEREND kussen!!
    Leuke techniek ook, ik heb het eens even 'bestudeerd'...
    Ga ik zeker eens doen!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen