Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 21 juli 2014

Stoofvlees

Stoofvlees - zo voelde ik me op zaterdag! Volgens mij zag ik er ook zo uit, maar dan in klederdracht (die dan weer zorgde dat ik niet uit elkaar viel). Meestal kan ik nog wel ergens een positieve draai ergens aan geven, maar na een hele dag glimlachen en zeggen dat het wel meeviel had ik het zó verschrikkelijk gehad en was ik zoooo blij dat ik zaterdagavond thuis was.


's Morgens vroeg was de temperatuur nog redelijk te dragen, er stond nog een windje. Maar die viel in de loop van de morgen weg, en toen het windje terugkwam was hij wat gedraaid en stond ik "lekker beschut" onder aan de betonnen dijk/muur in de zon.


In Veere werden die dag ook foto's gemaakt van de Zeeuwse Visserstruien, o.a. op de schepen TH49 en Ye36, een mooie entourage. Op het Veerse meer begon rond 11 uur de Van Loon zeilwedstrijd, maar ook de zeilboten hadden last van weinig wind, gelukkig trok deze op het meer later wat aan.


Helaas was er door de warmte nauwelijks publiek, en de mensen die zich onder aan de dijk waagden sjokten lamlendig voorbij. Sta je daar met je toko Arnemuiden te promoten met visserstruien, gebreide mutsen, breipakketten met 4 lagen wollen stof om je heen... wie bedénkt het! Gelukkig had ik genoeg stof om me heen om al het zweet te absorberen.... :-(
Op een gegeven moment zag ik zwarte vlekjes, en kreeg ik gelukkig een fles koud water aangeboden. Ik kon ook niet weg, want ik kon met de bus daar niet meer uit tot vijf uur. Ik was blij dat ik eindelijk thuis was en gisteren was ik de hele dag misselijk, moe, en stond het huilen me nader dan het lachen. 
Nu ga ik de volle mailbox weer even doorspitten, bus leeghalen, winkel opruimen en meer van hetzelfde! Het creatieve ideetje komt nog wel vandaag......





11 opmerkingen:

  1. Lieve Jeanet, wat heb ik met je te doen. Ik stond een paar stalletjes verder af te zien in de hoop een paar ticketjes kwijt te geraken voor de Scaldis. Jammer dat je ons (de publiciteitskraam van de SBH) geen seintje hebt gegeven dat je wat fris wou drinken want ik had het je met plezier gebracht. Ik was gisteren ook niet veel meer waard en ik kom nog wel eens langs je winkel (als het wat minder warm is)
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Monique, het wás juist iemand van de SBH die me redde :-)
      Niets dan lof voor jullie, het weer hebben jullie ook niet in de hand!

      Verwijderen
  2. je had daar niets aan, dat weet ik, maar ik heb zaterdag aan je gedacht, want zulke uitersten als die 2 zaterdagen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Jeanet, ik heb ook aan je gedacht, maar veel meer dan dat kon ik ook niet voor je doen :-(. Als misschien schrale troost, in Barneveld was het nog zo'n 6 graden warmer dan in Zeeland. Dat merkten we toen we 's middags naar Vlissingen reden.
    Niet te geloven, zelfs in Griekenland hebben we het zelden zoooo warm.
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo, met dat weer zoveel aan. Heb vorig jaar bij jullie op de markt gezien hoeveel, en hoe dik je dan aanhebt. Hoe hebben die mensen dat vroeger volgehouden. Doe nog maar even lekker rustig aan want dat is bijna een topsportprestatue geweest wat jij zaterdag hebt moeten doen. Maar ook de modellen van de truien hebben het natuurlijk zwaar gehad. Je hoopt voor het evenement natuurlijk altijd op goed weer, maar aar het kan idd ook te warm zijn.

    Gr Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Janet, ik had met je te doen...je smolt nog net niet.. maar wat was de douche na deze dag heerlijk he?

    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jeannet
    Ik kan me voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben in alle lagen stof. Ik was aan het inpakken na de 4 daagse van Nijmegen in een hemdje. Ik zag net als jij sterretjes van de hitte, Gelukkig valt hier de hele dag zachtjes regen met een veel lagere temperatuur. Ik kom weer bij. Jij nu ook?
    Groet Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, vreselijk. En dan ook nog voor niks gestaan eigenlijk. Het is gelukkig nu wat lekkerder weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och Jeannet, doe je het eventjes wat rustiger aan? Blij te horen dat de winkel wat beperkter opengaat. Zwarte vlekjes voor je ogen! mensenlief!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verdorie, had je toch stiekem het gebreide wollen ondergoed aangetrokken? ;-)
    Wat zul jij je lamlendig gevoeld hebben. Is er bij de dracht niet een laag die je kunt/mag weglaten bij zulk extreem weer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas, er kon niets uit! Ik kan me herinneren dat mijn oma (thuis) wel een katoenen hemdrok droeg en alleen een beukje (zegt je vast niets), maar aan 3 lagen rokken zit je vast :-) Ik heb in elk geval wel al het stijfsel uit het mutsje gezweten... :-)

      Verwijderen