Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 9 september 2014

See You!

Op veler verzoek is er weer handgeverfd garen (nadat de vorige zending binnen een dag was uitverkocht...) Omdat het verven heel arbeidsintensief is, hebben we daar geen kasten vol van liggen, maar unieke strengen. 2 keer hetzelfde maken is dan ook niet mogelijk. Kijkje nemen? (ik nam vanwege het licht de foto's op de stoep...)

Herfst I


Herfst II (met iets meer groen en oker)

De strengen op de 3 foto's hierboven hebben allemaal een kleine glitter in parelmoer.
Er zit 344 meter op een streng van 100 gram (€ 14,95)


En hier ons volgende experimentje! De bovenste garens zijn ook sokkengarens, 75 % wol en 25 % polyamide, 420 meter op een streng van 100 gram. Er zit een zwarte draad meegetwijnd. (12,95 per streng). Je kunt er prachtige sjaals mee haken en breien. Of sokken.... :-)

De onderste garens (Zijderoute) zijn in hetzelfde verfbad gegaan, maar dit garen is 65% merino en 35 % zijde. Zooooo zacht en zo'n mooie subtiele glans. Op deze strengen zit 400 meter/100 gram (nee, niet geschikt voor sokken....) € 17,95 per streng.
Omdat de garens dezelfde kleuring hebben vragen ze om een vriendschap in een gezamelijk projectje.... :-)

En toen kwam ik vandaag deze omslagdoek tegen "See You!"


Gemaakt van 3 x 100 gram sokkenwol in handgeverfde tinten. Je kent het patroon vinden via Ravelry, waar je ook (als je bent ingelogd) de werkstukken van anderen kunt bewonderen.


Je kunt het patroon gratis downloaden via de website van Spinning Martha, waar je het gratis patroon kunt vinden in het Duits en Engels. De hele doek is gebreid in ribbelsteek. 
Met een enkele streng handgeverd en 2 bijpassende effen kleuren kun je dus prachtig combineren....!
Kom je kijken? See You!



6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie strengen heb je weer geverfd! Maar ik "moet" eerst van mezelf mijn voorraad een beetje opmaken, voor ik weer nieuw mag kopen. Dus helaas, anders was ik gegarandeerd gezwicht!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe sjaal alweer!!!! Je blijft ons overdonderen met de allerleukste patroontjes! Heb even gaan piepen bij haar en er staan er nog andere leuke tussen :-)
    Dankjewel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. what beautiful yarn and such a great pattern to highlight the yarn. I have recently found your blog and it is such a great place to come for inspiration. Thank you for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een goed idee, een stola van oude sokkenwol. Dan kan je daarna nieuwe sokkenwol kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen