Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 15 oktober 2014

Handwerkmiddag!

Jaaaaa! Het komt er weer aan - noteer maar in je agenda: op zaterdag 15 november a.s. houden wij weer ons oer-gezellige, inspirerende, open Handwerkcafé in onze winkel in Arnemuiden. Vind je het heerlijk om samen met anderen te handwerken, te kletsen en elkaars werk te bewonderen? Dan ben je van harte welkom op deze middag. We beginnen rond half 2 en eindigen rond 4 uur (lukt nooit, dus het wordt vast later!) - er is volop koffie en thee en lekkers. Neem je projectjes mee, haken, borduren en breien en geniet van een gezellig samenzijn.



En ik ben heel blij dat deze dag ook o.a.  Wieke van KeulenJellinaAnnelies Baes (Vicarno's mama), en Nelleke komen (en vast nog meer bloggers), dus een middag vol creativiteit is gegarandeerd. Nieuwe ontwerpen en patronen worden meegenomen, dus volop te genieten!

Wieke van Keulen geeft 's morgens een workshop Domino-breien, daarvoor kun je je aanmelden per mail

Het Domino-breien, wordt ook wel het Patchwork breien genoemd. Er zijn oneindig veel mogelijkheden wanneer je de techniek beheerst. Het leuke van het domino-breien is dat één vierkant zo gemaakt is en je snel resultaat ziet. 
Tijdens de workshop breien we 2 4-kanten en leer je de techniek. Een 4-kant is zo gebreid en niet moeilijk, maar vooral de techniek van het steken opzetten en het meteen aan elkaar breien, maakt dit een leerzame workshop. Je ontvangt een hand-out, waarmee je thuis aan de slag kunt gaan. Voor deze workshop heb je nodig: • 2 korte breinaalden of 2 sokkenbreinaalden of 2 breinaalden • 2 markeerringen • Wol – deze techniek is uitstekend geschikt voor sokkenwol of het opmaken van allerlei restjes wol.De wol ligt voor je klaar. Zit dus bij de workshop in. Het is breigaren voor naalden ca. 3.5.

De workshop kost € 20,00, uiteraard inclusief koffie, thee en wat lekkers. De workshop is van 10.00 - 12.00 uur. Wil je ook 's middags blijven voor de handwerkmiddag, dan kun je bij ons lunchen, geef dat even aan in je mail!

Inspiratie nodig? Ik blogde al een keer over deze techniek, kijk nog maar eens hier.



Ravelry's MisplacedPom's Mitered Sock Yarn Blankie (ShellyKang's pattern)

Nog even weten hoe het de vorige keren op de Handwerkmiddag was? Kijk dan nog even hierhier of en hier. Ik heb er al zo'n zin in! :-)

Nog even kort:
Wanneer?  zaterdag 15 november 2014
Waar? Atelier Jaffari, Markt 1, 4341 EP Arnemuiden
Hoe laat? Van half 2 tot ca 4 uur - of tot zolang het gezellig is...
Wat kost het? De open Handwerkmiddag kost niets - gratis!



6 opmerkingen:

  1. Lijkt me heerlijk om erbij te zijn, maar hier niks lang op voorhand plannen nu, even afwachten hoe het met mijn man verloopt. Die kompassjaal is echt weer een beauty!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke workshop, maar als het een beetje meezit kom ik volgende week zaterdag vanuit het zuiden naar zeeland voor de tentoonstelling en je winkel.........yes eindelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeanet, wat prachtig! helaas kan ik die dag niet en is het ook een beetje te ver voor mij. Maar heb wel leuke restjes sokkenwol. Is het dan ook mogelijk om deze hand-out bij jou te bestellen/kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat moet dat toch gezellig zijn, maar voor mij toch echt te ver weg, dik twee uur in de auto en dan ook weer terug aan het eind van de dag. Als ik dichterbij zat zou ik er beslist bij zijn...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende deken! Lijkt me een leuke techniek om te leren.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo leuk, jammer dat hier nooit zoiets gedaan wordt.. vind dat heel mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen