Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 8 oktober 2014

Lekker warm!

Eigenlijk durf ik het bijna niet op te schrijven, maar ik vind het best lekker dat het écht herfstig buiten is. Heerlijk die wind, een buitje, soms een zonnetje, bladeren die naar beneden komen, weer sokken aan, vroeger donker....
Natuurlijk genoot ik van het mooie, warme weer maar het ervaren van de wisseling van de seizoenen vind ik minstens zo fijn. 's Morgens is het even bibberen om 10 voor 6, maar daar word ik lekker wakker van. De schouderwarmers zijn al weer opgezocht en gebruikt.

Deze breide mijn moeder voor de winkel (en die doen we 's avonds lekker aan, fijn om naast de winkel te wonen!):



Gemaakt met 3 bollen Verona, een nieuw multicolour-garen van Scheepjeswol. Gebreid op naalden 8. Hoewel op het patroon staat beschreven dat het met een rondbreinaald moet, lukt het ook met gewone naalden.



De schouderwarmer sluit met knopen.

 Heerlijk warm voor op een kille avond, maar natuurlijk ook over je jas als het écht koud wordt.


Het garen Verona is verkrijgbaar in 7 kleuren, wij gebruikten kleur 6. (Erg lastig om de bollen goed te fotograferen). Breien op nld. 8.
Samenstelling van het garen 50% wol, 50% acryl - € 8,95 per bol/100 meter.






Van deze schouderwarmer heb ik pakketjes gemaakt, je krijgt het patroontje er dan gratis bij (3 x € 8,95 = € 26,85). De bolletjes kunnen in een envelop verzonden worden (= 3,95 verzendkosten).
Knopen mag je erbij bestellen, maar zolang de voorraad strekt... Bestellen kan per mail, patroontje is niet los verkrijgbaar.


Bedankt Ilse, voor de foto! :-)


4 opmerkingen:

  1. Gaaf!. Heel goed dat Ilse er nog mee op de foto staat, want dan zie je de maat goed. Van de 1e foto kreeg ik de indruk dat de col kleiner was. Dat garen ziet er ook erg mooi uit, binnenkort kom ik even kijken :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi garen!
    En wat komt tie mooi uit in deze schouderwarmer.
    Dit is de tweede keer dat deze wol voorbij komt op 1 avond....
    vast een teken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is heel mooi Jeanet, en wat een prachtig garen. Heel mooie kleuren ook...
    Wat zal die lekker warm zijn!
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gemaakt van je moeder en lekker warm ziet het er uit in dit prachtige garen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen