Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 9 mei 2015

Chandelier

Tussen de bedrijven door werden deze week ook nog een aantal pakketten met wol bezorgd. Op sommige draadjes wachtte ik al heel lang.... maar geduld is een schone zaak, he? (oei, maar niet mijn sterkste kant)

Jullie kennen mijn liefde voor de kleurige Noro-bolletjes. Telkens komt er weer wat nieuws bij, en deze week kreeg ik drie kleurtjes van de Silk Garden 4-Ply (vroeger bekend als Silk Garden Sock).


Om te zoenen, deze kleurtjes!

Silk Garden 4Ply is een garen op sokkendraad-dikte, 40% wol, 25 % zijde, 10% mohair en 25% polyamide. Er zit 150 meter op een bol van 50 gram ( € 11,95 per bol) en heeft een prachtig verloop.
Zo breide Wieke van Keulen haar Chandelier sjaal met dit garen - die staat echt op mijn verlanglijst!


Gecombineerd met een effen draad (bijv. Rowan Fine Tweed of effen sokkengaren). Het patroon van Wieke is zeer uitgebreid, en hier te bestellen (of bij ons te koop in combinatie met breigaren).


Met de veelheid aan kleuren in de Silk Garden 4Ply is er altijd een prachtige combinatie te maken! 
Ook op Ravelry kun je het patroon bestellen (Nederlands of Engels).
Het is een veelzijdig ontwerp, dat blijkt maar weer uit de prachtige sjaal die Wies van dit patroon maakte, maar dan met héél ander garen, nl. Aade Long dat ze bij ons kocht.


Ook werd de kast Filigran weer bijgevuld en heb ik weer alle gewenste kleurtjes van de Noro Taiyo 4 Ply (je weet wel, o.a. van het Venster-ruitjes-kolletje!)



Zo, tijd om te stoppen! Inspiratie weer genoeg voor deze week. Ik ga weekend houden, "rustig aan doen" enzo :-)

2 opmerkingen:

  1. Oh ja, ook op mijn verlanglijstje! Prachtig patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige wolletjes weer! Ja, die sjaal zou ik ook wel willen, maar momenteel ben ik begonnen aan de begonia swirl, misschien daarna?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen