Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 22 juni 2015

Erna en Bert

Het is eind juni en zoals viel te verwachten is het aardbeien-tijd. Met tientallen tegelijk zijn ze rijp, groot en sappig. Zoals alles in de moestuin - alles komt tegelijkertijd, dus is het aanpoten om ze weggewerkt te krijgen.



Deze grappige Lalylala poppetjes horen er helemaal bij! De ontwerpster noemde ze Erna en Bert.
De basis is een Lalylala-patroon dat je koopt via Ravelry of Etsy (de meeste patronen zijn ook in het Nederlands verkrijgbaar). De aanpassig om er een braam of aardbeitje van te maken kun je gratis downloaden via Lalylala.

Overigens kun je natuurlijk ook je eigen fantasie loslaten, kijk wat ik nog meer vond op internet:

Lalylala aardbei
(helaas bron onbekend)

op Etsy kun je ook het patroon kopen van deze "aardbei" - gemaakt door Met Stip Gehaakt
Let op! Ook hier moet je eerst het basispatroon aanschaffen!

Crochet pattern for strawberry girl - Lalylala modification

Zo, en dan nu de jam.......!
(en hier vind je alle aardbeien-ideetjes op een rij)


4 opmerkingen:

  1. Prachtige foto van je super mooie rijpe aardbeien. Wat zijn ze heerlijk hè?
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb zondag de eerste aardbeienjam gemaakt dit jaar. Prachtige popjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen