Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 1 juni 2015

Op-Art

Je kent dat wel, he? Die tekeningen die niet zijn wat ze lijken: Optische illusies. Dingen die naar je toe komen, scheef lijken te staan, groter of kleiner worden. Blijkbaar is onze waarneming behoorlijk onderhevig aan allelei invloeden.

  

Maar wat je met pen en papier kan doen, is ook wel moglijk met breiwerk! Kijk eens naar deze deken?


Door het verschillend gebruik van de grijstinten komt er opeens diepte in de deken. Mooi voor een strak interieur of jongenskamer! Je vind het gratis patroon hier terug. (voor Nederlands even naar beneden scrollen). Het garen waarmee je werkt is niet zo belangrijk, het gaat met name om de techniek!

Voor de deken is gebruik gemaakt van de domino-techniek. Wieke van Keulen heeft vorig jaar bij ons een workshop gegeven in deze techniek. Op het internet vindt je allelei filmpjes en uitleg. Maar als je echt alle ins en outs wilt leren, kun je ook gebruik maken van het zeer uitgebreide e-Book dat Wieke schreef over deze techniek, je kunt het hier bestellen.





12 opmerkingen:

  1. Waanzinnig Jeanet!
    Echt mijn ding hè ;)
    Deze kon ik nog niet, dank je voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doet me direct denken aan schaduwbreien oftewel illusiebreien. Spelen met ribbels en gladde tricotsteek in twee kleuren, waardoor je ineens een patroon ziet als je er heel schuin tegenaan kijkt. Google eens op illusion knitting!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie deken, dat ga ik eens proberen. Dank voor de tip!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is deze, maar het is helemaal niet goed voor mij om er naar te kijken, want ik wil deze gelijk ook gaan maken, terwijl ik nog met zo veel andere dingen bezig ben...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Lijkt heel veel op die van Jellina, die ik aan het maken ben in deze grijs-zwart kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige deken! En mijn verlanglijstje wordt weer een beetje langer.
    Jeanet, ik geniet elke keer opnieuw van je blog. Die is heel inspirerend. Ik zal toch nog eens een keertje bij jullie in de buurt moeten komen logeren, een hele lange verlanglijst opmaken en dan naar je winkel komen.
    groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je die speciale effecten ook kun haken of breien. Prachtige deken. Lekker stoer voor een jongenskamer.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Echt een super ontwerp!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt wel heel speciaal, maar tegelijk heel knap om dit in breiwerk te realiseren! Echt een hele mooie deken!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is af! Ik ben er reuze blij mee. Jeanet nogmaals heel erg bedankt voor de tip!

    http://trekharmonica.blogspot.nl/search/label/op-art

    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen