Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 13 juli 2015

Gebreid dekentje

O dat is even wennen vandaag! Sinds hele lange tijd hebben we een echte regendag. De tuin jubelt (wij hebben alle plensbuien van de afgelopen weken gemist - het is gortdroog), en ik vind het wel lekker zo.


Het is prima weer voor een heleboel achterstallige administratie (dus heb ik nog niet op je mail gereageerd: dit is de oorzaak). Dit MOET. En het druilerige weer zorgt voor de prachtige omlijsting.

Mag ik nu dit karweitje even onderbreken voor een logje. Dit prachtige babydekentje is gemaakt door Ine en ik mag het laten zien:



De maat van het dekentje is 70 x 80 cm. Gebruikt werden 8 bolletjes Scheepjes Sunkissed (2 x kleuren 3, 4, 5 en 7) en 2 bolletjes Cotton 8 - wit 
Er is  gebreid met een dubbele draad (misschien één bolletje maken anders draait de draad steeds) op naalden 3,5 mm. Dit lukte nog wel op gewone naalden, maar misschien brei je liever op rondbreinaalden?
Er werden 142 steken opgezet en een aantal naalden in gerstekorrel gebreid. De rand is aan zijkanten voortgezet met 8 steken gerstekorrel,  de blokken (wisselend recht en averecht) tussenin zijn 14 steken breed en 14 naalden hoog.
De kleuren wisselen zich speels af.

Bijvoorbeeld:
6 nld - kleur 07
7 nld 04
2 nld wit
3 nld 05
2 nld wit
6 nld 03
7 nld 07
2 nld wit
3 nld  03
2 nld wit
etc....

Zo krijg je een prachtig dekentje zonder voor of achterkant van heerlijke katoen.
Goed te wassen, lekker ademend en prachtige kleuren!
(Dank je Ine, voor het delen!)




Sunkissed van Scheepjeswol heeft heel veel kleuren (bij ons allemaal op voorraad) en is ook ideaal om mee te haken.

En nu......duik ik de boeken weer in (ik heb chronisch uitstel-gedrag). 

Vaak wordt me gevraagd naar onze vakantie-sluiting. Waarschijnlijk is die er niet. We plannen in augustus weer 1 of 2 weken dat we alleen in de morgen open zijn en 's middags dicht. Hou mijn blog dus een beetje in de gaten...

Allee Jeanet, werk aan de winkel!

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk dekentje. Scheepjes Sunkissed is heerlijk zacht en licht garen. Ik haakte er al een paar omslagdoeken mee en ben nu bezig met een Amigurumi.
    Leuk om ook eens te breien met dit garen.

    Succes met de administratie. Goed gebruik van een regendag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig dekentje! Zo eenvoudig, maar zo mooi!
    Succes met de administratie!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige deken!
    Blegh, ik was ook met administratie bezig vandaag èn ik ben twee keer nat geregend ook nog :(
    Maarrrr als ik mag kiezen tussen zin dag of die van laatst met 38 graden dan maar liever nat regenen hoor ;)
    En morgen ga ik vrolijk verder met m'n administratie :D
    Fijne avond.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, ook het kleurgebruik is erg mooi!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prachtig dekentje en wat een heerlijke kleuren zeg...
    Wel fijn toch hoor, zo'n regendagje... goed voor de tuin, en mooi om weer even wat werk te verzetten...
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi dekentje en zo eenvoudig eigenlijk met die blokken, maar apart door het kleurgebruik. Gisteren vroeg ik me net af of je zou sluiten en wanneer want ik zou mijn boek willen ophalen, dus mijn vraag meteen beantwoord. Nog veel moed met je administratiewerk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen