Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 12 augustus 2015

Chocolat

Ken je de film Chocolat?
Vast wel!


Sinds vorige week hebben we een nieuw winkeltje in Arnemuiden voor je unieke Chocolat-ervaring! Oooooh, wat gevaarlijk.......
Sinds de opening ben ik er al drie keer geweest, en ik ben bang dat ik een regelmatig terugkerende klant ga worden! Vanmiddag mocht ik wat foto's nemen van Sjokadoo, kijk je mee?


Het winkeltje Sjokadoo is gevestigd in de Langstraat, en is een initiatief van Jolanda Geelhoed. 


Je vindt er té veel moois en lekkers... rijen heerlijke thee in grote glazen potten, bijzondere koffie.


Tja, en dan de ultieme verleiding.....die bonbons! Ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd, maar dat gaat vast nog wel komen :-) (Wordt toch nooit meer wat met dat strandfiguur).



Voor de ultieme Chocolat-ervaring kies je voor de slagroomtruffels....je bent gewaarschuwd!


Naast de lekkere theetjes en chocolade kun je hier ook terecht voor leuke cadeaus, theepotjes en kopjes, en prachtige aardewerken schalen en kommen (zucht, ik ben al jarig gewéést!).



En je kunt hier ook een kopje koffie en thee drinken.


Kijk, hier val ik natuurlijk meteen voor ! Breikommetjes ....


Vandaag vielen we o.a. voor een zakje o-zo-geurige Meloenthee en uiteraard 1001-nacht thee, en een reepje Chocolade met specerijen uit Peru (moet je proberen, snap je gelijk waarom chilipoeder en chocolade zo´n geweldige combi is!).


En, dit geweldig leuke winkeltje is op loopafstand van onze toko! Het is geopend van woensdag t/m zaterdag van 9.30 / 17.00 uur. Je kunt Sjokadoo ook volgen op Facebook.



Om in deze sferen te blijven heb ik een ideetjes gezocht voor leuke mok-warmers (voor de koudere dagen die beslist wel weer komen)


Het patroontje van deze mokwarmers is te koop op Etsy. En op dit blog vind je ook nog heel veel ideetjes voor originele Theemutsen, je vind ze onder het label Theemuts.

Dus voor een echte Chocolat-ervaring kom je een keer naar Arnemuiden!
Jammer, alleen Johnny Depp ontbreekt nog.....



23 opmerkingen:

  1. Het water loopt me in de mond ;-)
    En je weet het: chocola helpt niet echt bij tegenslag, maar dat doet een appel ook niet!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je zondigt, doe het dan met een kwaliteitsproduct...;-)) Wat een heerlijke winkel!
    Zulke mooie dingen allemaal, dat komt helemaal goed daar!
    En dan nog die grappige mokwarmers - vergeten we Johnny D. toch even?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou toch leuk zijn als hij hier af zou meren hoor! :-)

      Verwijderen
  3. hahaha...wat weet je het leuk te brengen ;) Misschien geen strandfiguur maar humor heb je wel! Klinkt als een heerlijke aanwinst in jullie gezellige Arnemuiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele gevaarlijke winkel, bij jullie gevaarlijke mooie wolletjes winkel!
    Als het zaterdag wolletjesmarkt is in Zierikzee, maak ik er een leuke combi-reis van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan zijn er nu twee gevaarlijke winkels in jouw dorp. Wordt steeds verleidelijker om langs te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jeanet, ik doe de Social Media voor De Pelikaan Koffie en Thee uit Zutphen. Mogen we je link plaatsen? Zo leuk dat onze koffie en thee nu ook in Arnemuiden te koop zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag dat! Ik ben vanaf nu grote fan :-)

      Verwijderen
    2. Geef me dan ok ook even de naam van jouw winkel, Dan vermeld ik die ook. (Zelf trouwens enthousiaste haak en breister. :)

      Verwijderen
    3. Onze winkel is Atelier Jaffari - mijn blog is nu bij je bekend! :-)

      Verwijderen
    4. Heb al een stukje op onze FB pagina geplaatst:)

      Verwijderen
    5. Heb al een stukje op onze FB pagina geplaatst:)

      Verwijderen
  7. Hahahaha.... mmmm Johnny Depp ;-) (Die film is geweldig hè)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dus daar zal ik dan ook maar een keer passeren als ik bij jou op bezoek kom Jeanet, zoveel verleidelijke lekkere dingen, dat wordt oppassen geblazen want bij jou vind je ook al zoveel verleidelijke dingen, maar daar wordt je gelukkig niet dik van. (haha)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die ammarettinie, die zien er zaliig uit. En die bekers met die bloemen, ook zo leuk. Maar ja het blijft toch ver weg..........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Jaloers! Mijn lijn niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een wolwinkel en chocolade winkel.....tijd om eens naar Arnemuiden af te reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zijn dan twee redenen voor een dagje zeeland/Arnemuiden...een wolwinkel en een winkel met koffie,thee, chocolade en aanverwante cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O jee, het is maar goed dat dat winkeltje op veilige afstand van mij gelegen is. Ik zou er ook niet kunnen wegblijven. Wat een heerlijkheden en helemaal super leuk ingericht ook nog. Dat is een blijver hoor, tenminste dat hoop ik voor jou en voor haar.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. tjongejonge.. wat kan jij goed pr maken voor je stadje!!!
    als ik ooit eens die kant uit kom.. zal ik zeker weten langskomen bij jou en de chocoladewinkel..heerlijkkkkkkkkkkkk al die kleurtjes garen en dan smullennnnnn..

    BeantwoordenVerwijderen