Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 19 augustus 2015

Droog

Stond ik afgelopen week even helemaal droog - nauwelijks een bol Unicat op voorraad! O, wat zat ik weer te wachten op een doosje... maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat leveranciers ook een poosje vakantie willen, en vervoersbedrijven ook op halve kracht werken. Dus zat er niets anders op dan te wachten.....


En ondertussen mocht ik een geweldig mooie sjaal fotograferen van unicat in de kleur Moedig.
Wat een plaatje! Deze sjaal werd gebreid door Marieke Oudman.


Ze gebruikte het patroon Chandelier van Wieke van Keulen, ik blogde er hier al eerder over. Wat een veelzijdig patroon is dit weer, want je kunt zoveel verschillende garens gebruiken voor deze asymmetrische sjaal. Het patroon is bij ons te koop, maar uiteraard ook op de website van Wieke
Het blijft lastig om de kleuren mooi te fotograferen, de sjaal is in werkelijkheid nog veel mooier.



Gelukkig werd er vanmiddag weer bezorgd (en er zijn nog 4 bestellingen onderweg met mooie nieuwe herfstkleuren). Even een fotootje om een indruk te krijgen, 's avonds fotograferen is niet geweldig maar ik denk dat de foto een redelijk goede weergave van de kleuren is.



Nog meer inspiratie nodig? Ook deze sjaal is gebreid (gemaakt door Leny van Eersel), ze gebruikte de kleur Boerentuin, en het patroon Groovy. Dit patroon kun je kopen via Ravelry.


Supermooie kleur (die me doet denken aan de bramen, frambozen en pruimen in de moestuin!)


Zoooooo, weer inspiratie genoeg voor vandaag!


4 opmerkingen:

  1. Wow,!!!!!! Vooral die laatste is wondermooi ! Ik krijg zin in de herfst als ik er naar kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi mooi!! Die Groovy is het helemaal. Prachtige combi van kleuren en patroon. Ook heel leuk die knopen in de punten!!
    Ik ben heel benieuwd naar de herfstkleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, vooral die kleur 'Boerentuin'. Ben er echt helemaal weg van.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen