Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 20 augustus 2015

Simpel

Zo - dit is wat je noemt een frisse start! Na de verschillende uitzendingen bij Omroep Zeeland heb ik wel héél veel reacties gekregen en gaat iedereen weer heerlijk aan de brei en/of haak! Heerlijk om bloglezers te ontmoeten en ik raak ook niet moe om het verhaal van de Zeeuwse Deken te vertellen (moet je wel mijn rare stress-kuchje op de koop toe nemen ...)

Regelmatig hoor ik van klanten "dat kán ik niet, hoor" maar vaak wordt er bedoeld "dat heb ik nog nooit gedaan"(wie voor het eerst een kabeltje breit denkt later "is dít alles??"). En waarom zou je met iets moeilijks starten als het ook eenvoudig kan? Stapje voor stapje kom je ook vooruit!

plad4

Onder het motto "mooi is niet altijd moeilijk" valt beslist ook dit dekentje! Wat een leuk idee!
De basis is een dekentje van stokjes. Maakt niet uit wat voor garen, haak in elk geval niet te vast.

4

Als je klaar bent rijg je strengen van gehaakte lossen door de stokjes en je krijgt een superleuk effect.
Ik vond dit leuke dekentje op een Zweeds blog, waar je nog veel meer foto's vindt. Je kan er een vertaler opzetten, maar dan krijg je héle, héle kromme zinnen :-) En de plaatjes zijn overduidelijk!

Het zelfde idee vond ik ooit bij een gehaakte poef - hier kun je teruglezen. En jawel hoor, ook toe schreef ik al "mooi is niet altijd moeilijk"! 


8 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Vond het ook errug leuk het interview met je op radio Zeeland te beluisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi dekentje zeg. Lijkt me ook heel leuk om te doen.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk idee. Ik vraag me alleen af hoe je de draadjes weg werkt. Gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meehaken in de rand bijvoorbeeld of wegstoppen in het kleurtje dat je net hebt geregen :-)

      Verwijderen
  4. Leuk dekentje. Makkelijk, maar wel wat werk om al de lossen kettingen in te rijgen.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie dekentje, 1e reactie oh moeilijk, maar verder lezend is het dus een makkie. Wie weet ga ik het ooit eens haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dekentje, mooi door zijn eenvoud!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. How can I get this pattern in English. Stitch and crochet hook size?

    BeantwoordenVerwijderen