Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 11 augustus 2015

Zigzaggen

Herkennen jullie dat? "Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt"? (Goethe, geloof ik). Het ene moment kun je alles hebben, maar het andere moment weet je even niet waar je het zoeken moet. Niks ernstigs hoor - pubers hebben er veel last van, maar ik soms ook. Als ik nét denk dat ik het een beetje onder controle heb en lekker loopt - en dan loopt het weer allemaal een beetje tegen.
Zonder structuur van het dagelijks (school-)leven, de spannende momenten van straks-weer-opnieuw-beginnen, de dagelijkse sores, botsende karakters en tegenstrijdige belangen... ik troost me maar dat iedereen het wel eens heeft.....toch? En dat het weer overgaat....

Van ups en downs leren we, zonder ups geen downs en omgekeerd en zo zigzaggen we door...

Mooi patroon hierbij is van Wieke van Keulen, de Zigzag-lace! (ik voel me nu net zo'n predikant die in een preek een bruggetje slaat van het voorbeeld-uit-het-dagelijks-leven naar waar hij het over hebben wil....)



Deze prachtige kantsjaal met zigzag-patroon kun je ook makkelijk aanpassen in de lengte en breedte - precies naar je wensen. Kies voor deze sjaal voor een soepel garen, zoals bijv. Filigran (100 % merino -lacegaren), Rowan Fine Lace (zooo zacht), misschien wel Rowan Kidsilk Haze voor een heel luchtige sjaal of als je van veel kleurtjes houdt van Noro Taiyo 4 Ply of Invicta Colour. Kom eens een kijkje nemen in de winkel voor de mogelijkheden! Ook dit patroon van Wieke is bij ons te koop.

Het Nederlandse patroon is ook te koop op de Website van Wieke van Keulen. Het patroon is duidelijk beschreven mét een haak schema. Op Ravelry vind je nog meer foto's van dit ontwerp van andere garens.

3 opmerkingen:

  1. Ja hoor Jeanet...zeker herkenbaar...we zigzaggen maar gewoon mee in het leven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan je foto's niet zien, maar heb bij Wieke gekeken. Mooie sjaal hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaja, die Goethe weer.... ;-) mijn grootmoeder heeft het vaak opgezegd.
    Ik vind het prima bij de zigzag-sjaal passen!

    Freudvoll
    Und leidvoll,
    Gedankenvoll sein,
    Hangen
    Und bangen
    in schwebender Pein,
    Himmelhoch jauchzend,
    zum Tode betrübt -
    Glücklich allein
    Ist die Seele, die liebt.

    Johann Wolfgang von Goethe
    (uit "Egmont")

    BeantwoordenVerwijderen