Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 30 oktober 2015

Wieke - Workshops, Handwerkmiddag en Magazine

Zo lang ik blog, blog ik ook al over Wieke. Al snel vond ik haar patronen toen ik op zoek ging naar ideeën voor mijn blog, en ik werd al ras erg enthousiast over Wieke's patronen.
Lekker in het Nederlands, duidelijke en uitgebreide patronen die ook voor beginners goed te lezen zijn, en een website waar je eenvoudig (zonder creditcards) kan bestellen. Patronen die geschikt zijn voor vele garens, niet merk-gebonden, voor elk wat wils. En toen bleken we ook nog eens dezelfde passie voor handwerken (én het doorgeven van kennis en ideeën) te hebben......wat een Feest!


En zo hoefde ik niet zo lang na te denken toen Wieke me vroeg of ik columns wil ga schrijven voor het nieuwe Wieke-Magazine dat in februari 2016 uit gaat komen (blozen doe ik wel!). Wieke schrijft er over op haar website.

Je kunt al een indruk krijgen van het magazine, klik hier. Wil je zeker zijn van een exemplaar? Dan is het verstandig om je te abonneren of in elk geval het eerste exemplaar te reserveren!. Je bent er dan zeker van dat je dit leuke tijdschrift niet mist.
En natuurlijk heeft een abonnement ook een heleboel voordelen :-)
Wil je een voorproefje? Je kunt het patroon van dit baby-giletje nu al gratis vinden op Wieke's website:

Maandag-Haakdag – Babygilet

Het patroon komt straks in een verkorte versie in het Magazine, maar abonnees krijg toegang tot de uitgebreide versies van de patronen!

Als voorproefje gaan we een Handwerkmiddag met Wieke organiseren. Zet maar in je agenda: op zaterdag 12 december 2015 is er open handwerkmiddag in onze winkel van 13.30 tot 16.00 uur.
Iedereen is van harte welkom, neem je tas met handwerkspullen mee. Heerlijk samen haken en breien, vragen stellen, inspiratie opdoen, elkaars werk bewonderen en dat alles onder het genot van een koffie, thee en wat lekkers. De toegang is voor iedereen vrij (maar even een mailtje is handig zodat we een indruk krijgen van de hoeveelheid mensen....).
Uiteraard is Wieke deze middag aanwezig en kan je van alles vertellen over haar patronen en het Wieke-magazine!


Misschien heb je altijd al eens de Fair Isle techniek willen leren en heb je met bewondering gekeken naar de Fair Isle Sampler van Wieke? Dan is dit misschien iets voor jou:
Wieke geeft op 12 december 's morgens een workshop Fair Isle breien in onze winkel.
Je leert deze morgen de eerste beginselen van het breien met 2 kleuren. Je moet wel de techniek van het breien op een rondbreinaald beheersen (recht breien).

-  Zaterdag 12 december van 10.00 - 12.00 uur
-  kosten € 25,00 (inclusief 2 bollen Rowan Fine Tweed, koffie en thee en na afloop een patroon om een telefoonhoesje in Fair Isle techniek te breien)
- Je leert de magic loop, 2 manieren om de draad mee te nemen, en alles over de juiste draadspanning.
- Je kunt je opgeven per mail:  jaffari@zeelandnet.nl

- Zelf meenemen (of bij ons aanschaffen) - een rondbreinaald 2,5 of 3 mm - 120 cm lang (80 of 100 cm mag ook, maar Wieke vertelt je waarom 120 handig is)


PS: En natuurlijk kun je ook bij ons lunchen als je 's morgens de workshop volgt en 's middags blijft voor het handwerkcafé! :-)

5 opmerkingen:

  1. Leuk dat je meedoet aan het tijdschrift. Heb me al ingeschreven voor een abonnement.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je ook wat mag schrijven voor het "wieke" tijdschrift. Ik ben er wel heel nieuwsgierig naar en ga me denk ik abonneren, eerst alles eens helemaal lezen hoe en wat.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig dat Wieke haar eigen tijdschrift uit gaat brengen. Ik bewonder haar zeer, weet hoe ontzettend gepassioneerd ze is van breien en haken. Haar droom heeft ze gevolgd en nu met dit fantastische resultaat! Complimenten voor Wieke, ik ben super trots op haar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat leuk, je mag terecht blozen hoor. Weer wat om te gaan volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen