Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 4 januari 2016

Rafiki

Beste lezers,

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden, maar hier ben ik weer! Ik hoop dat jullie allemaal van jullie vakantie genoten hebben (ondanks de feestdagen-stress natuurlijk), maar helaas moeten we er weer tegenaan. Sommigen van jullie zullen weer aan het werk moeten en ik moet ook weer naar school, anderen zijn juist blij dat de kinderen eindelijk weer structuur hebben en niet 24/7 rond rennen in het huis :-)

Maar goed, daar kom ik allemaal niet voor natuurlijk. Zoals ik zei zou ik jullie af en toe updaten over het project en zou ik nog met andere acties komen. Eerst wil ik jullie bedanken: we hebben een heel mooi startbedrag bereikt op de handwerkmiddag en ik heb heel veel lieve mails gehad van mensen die niet konden komen maar wel geld wilden storten. Dus heel erg bedankt allemaal, hopelijk loopt de nieuwe actie ook zo goed!

Dankzij de meest lieve mensen ooit hebben we een hele mooie actie kunnen samenstellen. Jullie kennen allemaal de Unicat wel toch? Ja ik bedoel die geweldig mooie bollen die zo ongelofelijk gaaf van kleur verlopen! Met behulp van mijn superteam is het gelukt om een hele mooie, unieke bol Unicat te regelen. Een speciale Kenia bol. En nu hoor ik jullie al weer denken, 'Wat zijn dan de Kenia kleuren?', nou dit was o.a. ons inspiratie-plaatje:



Pfff, dat is nog eens een uitzicht he? Dat zien wij helaas niet uit ons keukenraampje... Maar daarom hebben we een beetje Kenia naar hier gehaald. Onze unicatbol heet Rafiki! Misschien een gekke naam voor sommigen, maar anderen zullen hem wel ergens van kennen. Rafiki is die oude baviaan uit de Disney film The Lion King 
Ik heb voor de naam Rafiki gekozen omdat Rafiki eigenlijk vriend in het Swahili betekent, en Swahili is een taal die met name in Kenia gesproken wordt. 


De bollen zijn net binnen en dit is de unieke Rafiki-bol:


Op deze bollen zit 900 meter, genoeg voor een flinke sjaal of omslagdoek. (50% katoen/50% acryl). Deze bollen kosten 27,50 en van elke verkochte bol gaat er € 5,00 naar het project waar ik hier al eerder over schreef. In de meivakantie ga ik met leerlingen van school naar Kenia.
Het project waar wij aan mee doen heet KenNeth Friends International. KenNeth Friends is een onafhankelijk stichting die met plaatselijke Kerkelijke gemeenten is gestart met de ontwikkeling en bouw van een multifunctioneel centrum in Voi, Taita/Taveta District in Zuid-Oost Kenia. In dit Multifunctioneel Centrum worden 9 winkeltjes voor lokale ondernemers, een volwaardige basisschool en een Guest House gerealiseerd. In mei gaat onze groep naar Kenia op te helpen bij deze projecten. Zo gaan we o.a. verder bouwen aan huizen, schilderen en helpen met het aanleggen van tuintjes. Om deze mensen te helpen is best veel geld nodig, en daarom moeten we allemaal geld ophalen om mee te kunnen doen aan dit project. Van dit geld worden de materialen bijvoorbeeld betaald. Ik moet een groot bedrag ophalen om de mensen daar te helpen, en dit kan ik niet alleen. Daarom wil ik vragen of u mij kunt helpen door mij te steunen en te sponsoren in dit project, zodat wij de mensen in Kenia zo goed mogelijk kunnen helpen!




Willen jullie me helpen door zo'n unieke Unicat-bol te kopen? Je mag dan mailen naar jaffari@zeelandnet.nl. De bollen zijn volop op voorraad in de winkel , maar opsturen kan natuurlijk ook, er komt dan 6,95 verzendkosten bij.
Iedereen die een Rafiki-bol koopt krijg daarbij het patroon van deze sjaal:


Ans maakte een uniek patroon in filet-haken, gebaseerd op stoffen uit Afrika. (deze foto's zijn helaas nog een beetje flets: ik laat zo snel mogelijk nog meer foto's zien deze week!). Het patroon is niet los te koop, je krijgt het alleen bij aankoop van de Rafiki-bol.


Breien kan natuurlijk ook! Hieronder zie je hoe prachtig de kleur verloopt. Ook dit patroon krijg je bij je bestelling.


Nou, ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal een bol bestellen :-) Mama zit er al helemaal klaar voor....



Allemaal alvast heel hartelijk bedankt!
Miriam




24 opmerkingen:

  1. Wow prachtige kleuren!
    Ik ga hem snel bestellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldige aktie !!! ik wil graag 2 bollen en een breipatroon !!! jullie klant uit oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een prachtige foto!!! Dankzij zo'n bol unicat kunnen we hier in België/Nederland toch een beetje wegdromen.
    En het is een prachtig goed doel. Hopelijk zijn de bollen in no-time uitverkocht. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb per mail een bol Rafiki besteld. Helemaal mooi, die kleuren! En ook nog voor het goede doel, ik doe mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een prachtige kleuren. Hier wordt ik vrolijk van. Ik heb een bestelling geplaatst naar jaffari@zeelandnet.nl
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige foto's, wat een prachtig garen en wat een tof initiatief ! Veel succes gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is een goede reden om zo'n prachtige bol te bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kleuren! En ik ben zelf in Kenia geweest, dus ik wil graag in gedachten weer terug! Hoe kan dat beter dan met zo'n mooie bol! Ik ga dus meteen bestellen! Heel veel succes met je acties, en natuurlijk straks ook in Kenia zelf! Geniet ervan, een zeer mooie ervaring!
    Groetjs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super initiatief met een prachtig garen. Dat gaat beslist lukken hoor. Groet Ingrid van Kaam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi bezig meis, natuurlijk ga ik ook een bol bestellen. En ook ik wil er graag een breipatroon bij.

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bardzo chcę kupić tą włóczkę. Mam adres w Austrii i Paryżu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ewelina,
      Maybe you can send me an email? Jaffari@zeelandnet.nl
      Jeanet

      Verwijderen
  12. Ik kom er gelijk dinsdagmiddag om dus hou er eentje achter als dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De wol is binnen, wat een fantastische kleuren, ik ga snel beginnen. dank jullie wel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joepie,de bol is binnen! Gelijk begonnen met de Duitse Jacobsschelp die ik op mijn lijstje heb staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb zojuist een mail gestuurt om die prachtige Rafiki te bestellen.
    Wat een mooie kleuren was gelijk verliefd

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige kleuren !!! hou je een bol apart, ik kom volgend weekend langs. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is de rafiki bol nog verkrijgbaar? Vind de kleuren zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Is de rafiki bol nog verkrijgbaar? Vind de kleuren zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen