Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 2 mei 2016

Silk Garden

Er zijn van die draadjes waar ik erg blij van wordt. Noro-draadjes bijvoorbeeld. Als de vertegenwoordiger van Noro langs komt wordt ik blootgesteld aan hoge verleidingen. Het assortiment wordt weergegeven met zwarte passe-partouts, waar gebreide stukjes achter zitten. Te mooi.... en ik zou het allemaal wel in de winkel willen leggen. Gelukkig zijn er weer wat kleurtjes van de Silk Garden binnengekomen.

16 – Entrelac Pillow Covers | Knitting Fever Yarns & Euro Yarns:

Het garen is erg geschikt voor entrelac-breien zoals het kussen hierboven. De kleuren komen vanzelf!
Weet je dat je op de website van Wieke van Keulen een heel uitgebreide uitleg krijgt over deze techniek?

Je maakt een bijzonder kussen, sjaal, tas, kol en weet ik nog meer met deze techniek.

Foto en patroon: Ravelry

Maar ook voor een bijzondere knuffel is Noro Silk Garden prachtig. Dit is toch supermooi?


Je koopt het Engelstalige patroon via Ravelry of hier

Deze kleurtjes liggen op dit moment in het schap (de kleuren zijn in het echt nog mooier en intensiever.) Noro Silk Garden bestaat uit 45% mohair, 45% zijde, 10% wool / 50 gram / 101 meter , 12,95 per bol)  






En zo ondertussen gaat het al opschieten voor dochterlief in Kenia. Ze maakt van alles mee, en met de moderne communicatiemiddelen kan ik het aardig volgen. Lees maar mee: http://cswkenia2016.blogspot.nl/
Nog een paar dagen en dan komt ze weer terug!

4 opmerkingen:

  1. Ik hou van norogaren na dat 1 bolletje dat ik eens bij jou kocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een prachtige kleuren, heel erg mooi.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohoh, verleidelijk mooi garen en patroontjes! Handen tekort is het probleem ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen