Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 6 juni 2016

The day after the day after.....

Ziezo, we zijn weer geland! Na een dag van rust en bezinning zijn we weer terug op aarde. Vanaf vanmorgen vroeg zijn we al bezig om de winkel er uit te laten zien als winkel (je staat er versteld van waar mensen bolletjes en strengetjes stoppen als ze besluiten toch iets anders te kiezen), het atelier is weer bruikbaar als atelier. Vuilnisbakken tot de nok gevuld, alles weer (ongeveer) op zijn plek en de eerste bestellingen alweer gedaan.

Verschillende mensen vroegen zaterdag wat details van het entrelac-kussen van de Noro Kureopatora:


Ans breide dit kussen met 1 bol Noro Kureopatora. Dat is genoeg voor 1 zijde van een kussen van ruim 40 x 40 cm (en als je blockt zeker nog groter!). Ze breide het kussen met nld 5 in de Entrelac-techniek, een uitgebreide uitleg vind je bij Wieke
Ze startte met 48 steken, 6 basisdriehoeken van 8 steken. De kleuren die ik noemde zijn er allemaal nog, maar ik zal gauw weer nieuwe kleuren gaan bestellen. Met deze techniek kun je ook een prachtige tas of kol maken, en wie durft: vilten!

En verder kwamen we er achter dat de natuur wel zijn gang gaat, ook al kijk je er niet naar... dikke knoppen hebben zich gevormd in de fuchsia's - nog even!


Gras en onkruid wachten ook niet tot je weer tijd hebt :-) Er is beslist wat achterstallig onderhoud aan de (moes)tuin. Ach, dat houdt ons bezig!
Tot gauw weer!


3 opmerkingen:

  1. Jeannet, de winkel was zo vreselijk vol mensen,.....ze konden gewoon niets terugleggen. Daarom heb ik het maar gewoon gekocht.(kan ook he)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk best slordig om alles zomaar weg te stoppen. Gelukkig heb je het allemaal goed doorstaan. Het was inderdaad wel heel vol. Ik wist niet dat er zoveel mensen bij jullie in de winkel konden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, inderdaad weer met de benen op de grond, maar een hele goede herinnering. Leuke foto van die meneer met de grasmaaier. Je DH? Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen