Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 11 november 2016

Moeke

Er zijn van die dagen...... dat er veel gebeurt. En da's een understatement, geloof me.
Zo gebeurt er met regelmaat ook van alles op micro-niveau, gewoon in het gezin. Minstens zo heftig soms, en het houdt me net zoveel bezig als de gebeurtenissen op wereldniveau. Never a dull moment in huize Jaffari....

Gelukkig werd ik wel verrast door een doos garen waar ik - én anderen - al lang op wachten.
Wet je nog dat ik deze zomer blogde over dit leuke kussen van Mirai? Eindelijk kreeg ik vandaag weer bolletjes binnen (tja, die katoen moest nog gezaaid worden en die zijderupsen waren ook nog niet volgroeid, dan nog uit Japan naar hier komen - dat duurt even!)


Dit zijn de kleurtjes die nu op voorraad zijn;



Zelden heb ik een garen gehad dat er op een bolletje zó anders uitzag dan gehaakt of gebreid.
Lang leve de voorbeelden :-) Want dan kun je ook veel beter voelen hoe zacht dit garen is. Ach, het is ook best logisch natuurlijk met 40% katoen, 25% zijde, 25% viscose en 10% polyamide. 
Voor het kussen van 40 x 40 cm heb je maar 1 bol nodig. Er zit nl 300 meter op een bol van 100 gram (€ 15,95)


Als je gaat haken is het resultaat wéér helemaal anders! Ans haakte deze prachtige Moeke-sjaal van Vicarno van dit garen. Ze gebruikte 4 bollen voor de grootste versie van deze sjaal (naald 5mm).


De Moeke-sjaal (officiele naam: De zon schijnt, Moeke) valt prachtig om de schouders omdat hij maan-vormig is. Het patroon is veelzijdig want deze Moeke-sjaal staat beschreven in 3 maten.
Je kunt het patroon kopen via Vicarno en Ravelry .


Bestellen van dit garen kan uiteraard weer via de mail. Misschien overbodig om te zeggen dat deze prachtige sjaal/omslagdoek ook gehaakt kan worden van o.a. het Lace-garen van Borgo de' Pazzi.

5 opmerkingen:

  1. Prachtige shawl. Dankje voor je leuke blog. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik sta er soms te weinig bij stil waar alles vandaan komt en hoeveel tijd daarvoor nodig is. Hier in dit welvarend Nederland ligt alles maar voor te kopen. Prachtig kussen van dat garen. Fijne weekend. Groeten Wilma

    BeantwoordenVerwijderen