Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 22 december 2016

Winters

Enkele weken geleden haakte ik een omslagdoek waarop ik hele leuke reacties krijg in de winkel.
Hoewel ik verschillende kleuren van dit garen in de kast heb liggen gaat natuurlijk de kleur van het voorbeeld het hardst. Nu zijn alle kleuren er weer en kan de omslagdoek op het blog!


De omslagdoek is simpel, het is een driehoekssjaal in V-steek die van onderen is begonnen. Ik haakte met Luccico van Adriafil, dit is een mooie draad met een subtiel lurexdraadjes erin (in dezelfde tint). 
Toen ik klaar was vond ik 'm nog een beetje "kalig" en ik haakte er een randje aan met Sibilla - ook van Adriafil. Dat maakte de sjaal een beetje winters en zo vind ik 'm helemaal af.


Natuurlijk kun je zo'n sjaal dragen als klassieke omslagdoek maar over je jas of vest gedrapeerd met een sierspeld of een knoop is ook erg mooi. 


Ik gebruikte voor de sjaal bovenstaand schema en haakte 5 bollen Luccico op met haaknaald 6. De rand haakte ik erom heen met in elk "gat"een vaste, daarna 2 lossen. Soms moet je daar een beetje mee spelen 😉. Zorg er in elk geval voor dat het niet gaat trekken. Ik gebruikte 2 bollen lichtgrijze Sibilla (een pluizige/bouclé-achtige draad, lekker zacht!)


Misschien haak je liever een rechthoekige sjaal? Dan kun je dit schema gebruiken:

Hieronder zie je de kleuren die ik op voorraad heb, onder de kleurtjes Luccico onderaan, erboven bijpassende kleuren Sibilla.


Details over het garen:
Luccico: 72% acryl, 17% wol, 3% polyester - 50 gram 115 meter € 4,30 per bol
Sibilla: 40% acryl, 32% polyamide, 11% wol, 7% katoen - 50 gram 40 meter € 3,95 per bol
Bestellen mag natuurlijk altijd per mail of even bellen (0118-602300)

Het vest onder de sjaal is de Bernadette.

Niet vergeten: Morgen (vrijdag) zijn we nog open voor Kerst - mocht je iemand nog willen verrassen met garen, een cadeaubon of misschien wil je iets te doen hebben tijdens deze dagen.
Zaterdag 24 december zijn we gesloten.
Volgende week zijn we echter gewoon open van dinsdag t/m vrijdag 30 december. We beginnen dan iets later, nl 10.00 uur en sluiten de deur om 17.00 uur. Op zaterdag 31 december zijn we gesloten.
Op donderdag 29 december ben je 's middags van harte welkom op onze Brei- en Haakmiddag!

2 opmerkingen:

  1. Deze is echt erg prachtig met het winterse randje eraan.
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele fijne kerstdagen gewenst.
    Rust lekker uit, (waai lekker uit...., dat lukt altijd wel in Zeeland)
    En alle goeds gewenst voor het komende jaar.

    BeantwoordenVerwijderen