Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 11 januari 2017

Koud

Volgende week wordt het (lekker) weer koud! Winter in de winter 😉.
Van mij mag het wel even. Als het dan tóch januari is...
Ik breide voor Miriam nog snel een vrolijke kol. Op naalden 10 is dat snel gebeurd en een beetje kleur kan dat bleke gezichtje wel gebruiken na weken van hoesten, ziek-zijn en gebrek aan een zonnetje.


Ik nam 4 bolletjes dik verloopgaren en breide weer net als bij deze kol. Nu dus op naalden 10 en ik zette 32 steken op. De kol werd ca 160 x 22 cm.


Het garen is Hamburg van Annell. Ik nam 2 bolletjes 5038 (blauwgroentinten), een bolletje 5023 en eentje 5001 (de kleuren en meer info over dit garen vind je hier). 
50% wol, 50% acryl - 3,90 per bol.
Ik breide streepjes (2 nld blauw, 2 nld andere kleur) tot ik beide bolletjes bijna had opgebreid. Daarna nam ik het 2e bolletje blauw en het overgebleven kleurtje en breide 4 om 4 naalden.



Doos de "scheve" streepjes kun je toch tricot breien zonder dat het gaat krullen. Handig! 😀.
Toen alles op was maasde ik de kol bij elkaar en we zijn klaar voor de kou van volgende week!

En wat mij ook opviel vandaag: ik kon om kwart voor 5 gewoon foto's buiten nemen. Yes! Op deze zonnige middag merkten we dat de dagen écht weer gaan lengen.


Wil je ook nog zo'n warme, vrolijke kol breien? Bestel dan dit pakketje bij ons! (op = op).
4 x 3,90 plus 3,95 verzendkosten: € 19,55
Bestellen kun je door te mailen naar jaffari @ zeelandnet.nl of even te bellen.




6 opmerkingen:

  1. Mooi Jeanet. Ik heb vorig jaar de col van jouw voorbeeld gebreid. Deze is ook erg leuk met dat dikkere garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap hoor! Ze ziet inderdaad nog wel wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt supervrolijk, en past helemaal bij deze over het algemeen toch wat sombere tijd van het jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer heel mooi geworden, staat haar super!! Vraagje: Hoe lang en breed is deze kol?

    BeantwoordenVerwijderen