Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 31 mei 2017

Grote stappen

Het is een kwestie van veel afvinken, deze week. Lijsten vol met dingen die ik nog moet doen en een geruststellend vinkje erachter als het is afgewerkt.  Ik moet je bekennen dat ik het toch best weer spannend vind, hoor! Hoeveel mensen staan er zaterdag op de Markt?
Ali heeft koffie, thee, water, sap en meters cake ingekocht  - genoeg voor een klein legertje. Hij mag dan wel al 25 jaar in Nederland zijn, zijn oosterse gastvrijheid zit in de genen 😊.

Ik mag dan wel aardig op schema zitten, er blijft natuurlijk ook genoeg liggen wat niet af is. Zo had ik graag dit dekentje af willen hebben. Maar met de zomerse temperaturen van de afgelopen dagen was dit toch iets teveel gevraagd... grote stappen gauw thuis, maar dan moet je natuurlijk niet stilstaan....


Ik ben nl. aan het breien met Bulky van Borgo de' Pazzi, een 100% wollen (zácht) garen. Dit woondekentje is heerlijk om onder te kruipen als je buiten zit, en dat zeewindje opsteekt. Het garen is te krijgen in originele schapenkleuren (= Naturalia), of bijvoorbeeld deze roze-rood tinten.


Ik brei op een rondbreinaald 15 mm, alleen ribbels. Lekker makkelijk en een prachtig effect met dit dikke garen, Ik leg het breisel wel in de wolkraam buiten a.s. zaterdag, waar je deze en andere kleuren terugvindt.


We verkopen sinds vorig jaar veel garens van Borgo de' Pazzi en ik word steeds enthousiaster! Ik blogde al over de PimaFrescoHanna (dít garen moet je voelen! Zo zacht!), Amore en nog veel meer! Het leuke boekje Let's get Chunky is volop op voorraad.


Zaterdag hebben we ook een extra dik garen; Grosso.
Dit garen is ook geschikt voor armbreien en grove woonaccessoires:

Afbeeldingsresultaat voor let's get chunky grosso

Overigens zijn er ook prachtige kant-garens van Borgo de' Pazzi (hou het blog nog even in de gaten voor zaterdag!)

Afbeeldingsresultaat voor let's get chunky grosso

In de goodiebag zit ook een leuke verrassing van dit merk!

Stay Tuned! 😀





1 opmerking:

  1. Leg gewoon het breiwerk in uitvoering bij de garens. Mensen kunnen dan zien en voelen hoe het is om met dit prachtige garen te werken. Aan breien kom je vast niet toe, want het loopt vast storm op het Brei- en haakfestival. Wat is Ali een topper dat hij zo goed voor het natje en droogje zorgt.

    Succes met de laatste voorbereidingen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen