Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 11 mei 2017

Poot

Wat een week! Ik krijg de kriebels een beetje........ er gebeurt zoveel tegelijk dat mijn hersenpan af en toe kraakt. Geen twintig meer, he? Ik kan niet meer zoveel hebben geloof ik 😀.
Omdat ik zoveel tegelijk doe, gaat er ook wel eens iets mis (zoals vorige week). Ik vergeet soms dingen en dat is niet altijd handig in de laatste weken van de voorbereiding voor een Festival....

Gelukkig is er ook genoeg aangename afwisseling! Gisteren kreeg ik namelijk bezoek van de collega's van 't Koperdraadje uit Alblasserdam. Onder het genot van een bolus kwebbelden we over van alles en nog wat. De tijd was te kort want het was best fijn om eens met een collega het reilen en zeilen van een wolwinkel te bespreken. Nu is het de hoogste tijd dat ik eens daar naar toe ga!

Maar nu nog even niet want voorlopig blijf ik elk vrij momentje bezig met de voorbereidingen voor het Brei- en Haakfestival.
Ook dit jaar is het gelukt om een goodie-bag voor deze dag te maken, we zijn nog druk bezig met de inhoud - het wordt steeds leuker - er zit al van alles in!


We verzamelen leuke draadjes die op deze dag gepresenteerd gaan worden....


En een aantal bloggers zijn bezig met het voorbereiden van kleine workshops voor deze dag! Zodra er meer bekend is hou ik je op de hoogte.

Foto
(Foto: Jellina)

De vergunning is binnen, de tenten gereserveerd, stoelen, banken, tafels verzameld, vrijwilligers geronseld, héél veel unicat besteld, nieuwe patronen bedacht en uitgewerkt, voorbeelden gemaakt, nu nog persberichten, mensen informeren, publiciteit zoeken, alles honderdduizend keer checken. Alleen het weer kan ik niet regelen 🌞

We sluiten de dag uiteraard niet af zonder een leuk ideetje. Dit is wel een hele letterlijke opvatting van StoelPOOT:

Chair Paws

Deze ChairPaws zijn heel grappig. Je vindt het patroon op de Engelse website Let's Knit, waar je het patroon kunt downloaden. 






3 opmerkingen:

  1. De wereld is klein hè! Want mijn buurmeisje van vroeger (degene die een poging deed mij te leren breien!) werkt bij 't Koperdraadje!! Het festival wordt vast een succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes met de voorbereidingen en het stoelpootje is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je normaal al veel om handen hebt en nu volop bezig bent met het voorbereiden van een festival, dan is het bijna niet te vermijden dat je eens iets vergeet. Het festival wordt vast een groot succes.
    De pootjes zien er grappig uit. Bedankt voor de tip.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen