Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 30 mei 2017

Zeeuwse Brei- en Haakfestival - even praktisch!

Nu het zo gaat opschieten lijkt het me handig om een aantal praktische punten aan de orde te brengen voor aanstaande zaterdag! Kom je naar Arnemuiden, lees ze dan even goed door:

(klik even voor een vergroting)

- Het Zeeuwse brei- en haakfestival is gratis toegankelijk voor iedereen! Het is géén beurs of markt maar een soort uit de hand gelopen breiclubje 😉! Laat je inspireren door alle handwerksters om je heen, neem je haak- en breiwerk mee. Wij zorgen voor gratis koffie, thee, fris en wat lekkers erbij.

- Natuurlijk is er van alles te doen deze middag. Ik heb de afgelopen weken geblogd over de verschillende "aanwaai"-workshops waar je aan deel kunt nemen. Hiervoor hoef je je niet op te geven, kijk maar waar er plaats is. Maak een beetje ruimte voor elkaar, maak het gezellig!




Parkeren. Omdat we de Markt "bezetten" met tenten, stoelen en tafels kun je zaterdag niet voor de deur parkeren. Arnemuiden is niet groot, je kunt je auto parkeren in de buurt. Bij de Emté-supermarkt (Clasinastraat) is een grote parkeerplaats, maar ook in de Burg. Hackstraat, Nieuwstraat en op het Havenplein kun je terecht. Hou je rekening met de bewoners?

- Uiteraard is ons dorp ook prima te bereiken met de fiets of trein! De trein rijdt elk half uur en het station is op loopafstand. 

NS-Veerse Wateren (Middelburg-Arnemuiden)/28 Station Arnemuiden

- Kom je met de auto, dan is het misschien slim om een klapstoeltje mee te nemen. We proberen zoveel mogelijk zitplaatsen/stoelen te verzamelen maar ik heb echt geen idee meer hoeveel mensen er komen. Gaat het regenen? Geen nood! We hebben 5 grote tenten waar heel veel mensen droog kunnen zitten! 

- Op de markt hebben we ook een grote kraam met leuke breigarens ingericht. Je kunt daar o.a. terecht voor unicat, handgeverfde garens, pakketten en nog veel meer. Je kunt hier echter niet pinnen, in de winkel uiteraard wel!



- Heel veel bloggers en ontwerpers komen om iedereen een leuke middag te geven. Maar soms zullen ze ook even de benen strekken, een rondje lopen, een bammetje eten, een plasje plegen en een praatje maken. Ze komen vanzelf weer terug! 😊

- Je kunt gebruik maken van het toilet in onze winkel (loop maar even door naar achteren), vanaf 13.00 uur is ook het museum open (om de hoek) en daar mag ook gebruik gemaakt worden van het toilet! 
Op de Markt staan verschillende afvalbakken, willen jullie het afval daar in gooien? Dan houden we alles netjes!




- Even de benen strekken op deze middag? Of komt je partner mee die het na een kwartiertje wel heeft gezien? Deze middag is het Museum  en de Werf open (beide vanaf 13.00 uur). Enthousiaste vrijwilligers vertellen je van alles over de geschiedenis van Arnemuiden. En uiteraard kun je even langs bij de verschillende winkeltjes.

- We beginnen om 11.00 uur. Op deze zaterdagmorgen hebben we echt alle tijd nodig om alles in gereedheid te brengen, koffie te zetten, spullen neer te zetten, enz. Kom daarom ook niet te vroeg!! Voor 11.00 uur wordt er vanaf de kraam ook nog niets verkocht.

- We zorgen voor gratis koffie en thee, wat lekkers erbij. Maar ik kan me voorstellen dat al dat haken en breien nóg hongeriger maakt, dus eet gerust je bammetje op. Wil je ergens wat eten? Dan kun je prima terecht bij "de Buuzen", een cafetaria op de Nieuwlandseweg (tegenover Emté supermarkt).



- We maakten een heleboel leuke tassen klaar. Deze ontvang je als je op zaterdag vanaf € 15,00 iets koopt in onze winkel of bij de wolkraam. Er is 1 exemplaar voor elke klant. Het is niet mogelijk om al een tas te reserveren, ook wordt de tas niet verzonden bij bestellingen of eerder deze week meegegeven. Ik hoop op jullie begrip hiervoor, de tassen zouden op voorhand al op zijn.... 

- Het organiseren van dit Festival gaat natuurlijk niet zonder kosten. Bij de koffietafel zetten we een donatie-emmer neer. Heb je het naar je zin gehad? Misschien heb je dan een kleine bijdrage voor in deze pot! Bij deze pot ligt ook het gastenboek. Ik zou het enorm waarderen als je een boodschap in het gastenboek wil schrijven.



*********

En tot slot: deze week is er géén breiclub! 😉 Onbegonnen werk om nog plaats te maken in ons atelier. Volgende week donderdag - 8 juni - hebben we de laatste breiclub-avond voor de zomerstop. Van harte welkom om na te kletsen!



5 opmerkingen:

  1. Alles is weer duidelijk hoor. Ik kijk er nu al weer naar uit. Succes met alle voorbereidingen. Ik neem mijn bammetjes wel mee hoor. Kijk ook wel weer uit naar de chocola bij de thee bij jullie om de hoek hoor. Kan ik ook gelijk weer thee in slaan. Tot zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen, er zijn weer vele nieuwe theesoorten. Tot zaterdag.

      Verwijderen
  2. Ontzettend leuk allemaal! Ik wens jullie een fantastische dag toe. En ik zal hier even op de reclames klikken, dat scheelt ook weer even ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen