Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 9 juni 2017

Bloemig

Soms is het maar goed dat je niet alles van te voren weet, toch? Bezoekjes aan de huisartsenpost bijvoorbeeld (alles goed afgelopen), je zou je alleen maar zorgen maken. Maar ook hele onverwachte bezoekjes die uitlopen in ontzettend gezellige persoonlijke gesprekken met thee en omelet aan de keukentafel zie ik niet aankomen. En daarom geniet ik er des te meer van! (dat was echt een cadeautje).


********
Deze week zag ik nog zo'n leuk ideetje langskomen, die wil je ik niet onthouden. Als je van Fair Isle breien houdt is dit een ontzettend leuk project, maar ook als je juist net begint (want een tas hoeft niet te passen, toch?)

Bestand 29-05-17 19 46 45.jpeg

Deze tas Bloemig komt binnenkort als KAL (Knit Along) op de website van Ayya Handmade. Iris Verschoor ontwierp deze tas en vanaf 14 juni krijg je het patroon in 6 delen. Je kunt je voor dit patroon hier gratis inschrijven. 

Het garen dat hiervoor gebruikt wordt (Shetland wol) verkoop ik helaas (nog) niet (er moet iets te wensen overblijven, toch), maar er zijn genoeg winkels waar je terecht kunt - en er zijn natuurlijk ook alternatieven.
Ik denk dat ik voor de Aade Long kleuren uit onze winkel ga kiezen, die verlopen vanzelf. Misschien wordt de tas dan wat anders van formaat maar dat is niet erg - fijn dat-ie niet hoeft te passen 😁.

Als je je inschrijft via de website Ayya Handmade krijg je vanzelf de informatie over de materialen.


3 opmerkingen:

  1. Wij zeiden tegen elkaar, wat een bijzonder mooie dag. We hebben er echt van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!
    En die tas: een plaatje! Ik heb me ook ingeschreven :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen