Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 8 juni 2017

Kant

De laatste tijd blogde ik veel over haakwerk. Beide doe ik graag maar ik merk dat ik 's zomers vaker een haakwerkje neem en 's winters eerder brei. En op het moment doe ik bijna niets omdat mijn vingers zo aan het vervellen zijn dat ik overal achter blijf haken - echt geen pretje. Ik gun mijn handen daarom deze dagen maar wat rust (heb ik best verdiend). Bloggen gaat echter prima 😊.

Graag geef ik jullie deze link van een prachtige omslagdoek of shawl Dancing Butterflies

 Foto´s Ravelry



Je kunt dit patroon gratis downloaden via Ravelry. Het is beschikbaar in het Engels (en Russisch en Chinees - voor de liefhebber). Je hebt ca. 600 meter Lace-garen nodig (bijv. Lace van Borgo de´ Pazzi).
Eeeh, niet helemaal een patroon voor beginners... maar o-zo-mooi!

En nu ga ik alles weer ombouwen voor de laatste brei-club-avond voor de zomervakantie, het kon zomaar eens druk worden...lekker na-kletsen.

7 opmerkingen:

  1. O wauw, en ik heb precies zo'n streng liggen waarvoor ik een patroon zocht! Ik voel een nieuw project aankomen :-D <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige omslagdoek en jeetje...wat lastig dat je handen zo vervellen. Hopen dat het snel opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wauw prachtig, ga hem gelijk opslaan...maar wel in het Engels hoor 😂 Heel veel plezier vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig patroon - ik wil het graag proberen! Lastig is dat de eerste teltekening (links, midden, rechts) niet goed leesbaar is in de download. Heb je een oplossing?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze charts staan onderaan het patroon nog een keer uitvergroot.

      Verwijderen
  5. Net wat ik nodig had! Een excuus voor een lace shawl! Bedankt voor het delen! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor de tip, heb net een streng lace meegebracht van Borgo de Pazi bij je, super! Nu nog kraaltjes vinden en tijd en klaar is kees!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen