Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 30 juni 2017

Regenwormpjes

Op Ravelry was ik op zoek naar een patroon voor het kleurrijke garen van LangYarns Mille Colori toen ik het patroon "regenwormpjes" tegenkwam. Mijn interesse was gewekt!



Het is een variant op de Baktus met aangebreide franjes van steken die je opzet en in de volgende toer gelijk afkant. Wat een idee - het zijn inderdaad net regenwormpjes!
Het patroon en nog meer foto's vind je op Ravelry (Ullrike strickt) in het Engels en Duits (goed te volgen hoor, écht geen moeilijk patroon).


Je kunt eindeloos variëren met garen. Hierboven is gekozen voor effen kidsilk-mohair en Mille Colori (beiden 50 gram). En van dat laatste garen kwamen vanmiddag 17 kleurtjes binnen....
(100 gram - 400 meter, 75% wol en 25% polymide) € 9,95



Eindeloos te combineren met elkaar, met mohair, met alpaca, met effen sokkenwol..... kom maar naar hartelust combineren in de winkel!

En die regenwormpjes? Nou, die hebben het hier hardstikke taai! Met verbazing kijk ik naar de weerberichten en hoor ik over wateroverlast en dergelijke. Het heeft hier in wéken niets geregend van enige betekenis, onze taaie, vruchtbare zeeklei is veranderd in beton. We zitten in het stukje donkere rood en we (samen met de regenwormpjes) kunnen echt wel wat regen gebruiken.... op een of andere manier ontspringen we elke keer de regendans en dat wordt knap lastig.





4 opmerkingen:

  1. Inderdaad....we zullen een regendans moeten bouden, de plantjes smachten naar water. Zolang het maar dunne, malse regen is...maar zeg nu zelf, het is toch ideaal haak-en breiweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in Antwerpen snakken we ook nog altijd naar een stevige regenbui hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke regenwormpjes sjaal...en wat betreft de regenwormpjes..die verdrinken hier bijna..wat een regen hebben wij gehad..

    BeantwoordenVerwijderen