Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 12 juni 2017

Restjes

Dit overkomt jullie vast ook heel vaak: je bent op een beurs of evenement (of je was vorige week bij ons), en je staat voor zo'n kraam met de prachtigste garens. Je wordt verliefd en kan de verleiding niet weerstaan.........je koopt een streng!
Thuisgekomen kijk je er nog eens naar - nog steeds verliefd uiteraard - maar bedenkt opeens: wat ga ik er van máken? Het is te weinig voor iets groots, te duur om zomaar te laten liggen en te mooi om mee te oefenen (of voor de pomponnetjes of het vingerhakenvan je kleinkind 😊). Of je hebt een hele doos met restjes van handgeverfde sokkenwolletjes omdat je altijd maat 38 breit terwijl er genoeg op zit voor maat 46 - want je lief doet echt die kleurige stippelsokken niet aan.... herkenbaar?

Dit is weer zo'n leuk idee:



Supersimpel patroon en al je mooie wollentjes verenigd in een uniek project. Nooit een 2e van!
Eventueel aangevuld met een bolletje effen sokkenwol en starten maar. Het kan niet bont genoeg zijn...

Het idee en gratis patroon vind je via Ravelry. Het patroon is Engels, maar je kunt ook Linus nemen (met Nederlandse vertaling).

De sjaal wordt helemaal in ribbels gebreid, brei vooral niet te strak! Dit voorbeeld werd gebreid met nld. 4 mm voor een soepel effect. Uiteraard kun je elk soort garen gebruiken mits het maar ongeveer van dezelfde dikte is.

Toch liever haken? Neem dan bijvoorbeeld het patroon Zijwaartse Zoete Sjaal van Sascha.


2 opmerkingen:

  1. Bedankt! Wat een geweldig leuk patroon, ik heb het dadelijk geprint en hang het aan de kast ´wil-ik-gaan-maken´
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. staat op mijn listje!! wat een leukerd !!

    BeantwoordenVerwijderen