Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 10 juni 2017

Wolkig

Nu er een week voorbij is realiseer ik me steeds meer dat we o-zo-gebofd hebben met het weer van afgelopen zaterdag. Overal worden openlucht-evenementen gehouden en wat zijn we dan toch afhankelijk van het weer. En dat is nou nét iets wat je niet goed kunt organiseren van te voren....

Hier schijnt nu weer een stralend zonnetje, heerlijk. Maar we weten dat het zó kan omdraaien dus durf ik wel te bloggen over een kolletje. Deze kreeg de naam Wolkig!


Deze kol is weer een ontwerp van Martina Behm (haar ontwerpen spreken me erg aan!). Dit is een gratis patroon dat ze ontwierp voor Knitty.com, waar je de Engelse beschrijving vindt. Het patroon is ook in het Duits vertaald - dat vind je op Martina's website StrickMich.

Het patroon is herhalend, niet moeilijk maar met een heel groot "wolkig"effect. Je breit een kokertje in het rond.


Patroon en foto': Strickmich


Je breit het kolletje op nl 4mm, je hebt ca 450 meter nodig (maar uiteindelijk bepaal je de lengte zelf!) en je kunt dit van zooooveel verschillende garens maken. 
Patroon Engels: Knitty.com
Patroon Duits: Strickmich



2 opmerkingen:

  1. Grappige col met een grappige naam. Hij past goed bij het wolkige weer van de afgelopen week.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk, heb hem meteen uitgeprint!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen