Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 22 juni 2017

Zeeuwse Quilt Knoop

Het is niet grappig meer........ ik zweet uit elke porie van mijn lijf. De ventilator staat op de hoogste stand maar brengt nauwelijks verkoeling. De worstjes die normaal vingers heten weigeren dienst. Hoewel het buiten nu waait en de eerste druppeltjes zijn gevallen is het binnen nog een grote stoofpot. Overigens is dat beetje nattigheid dat net gevallen is alweer verdampt!
Het zal je niet verbazen dat er nauwelijks klanten zijn geweest, niemand beweegt meer dan strikt noodzakelijk.

Gelukkig zijn de voorspellingen voor a.s. zaterdag iets gunstiger qua temperatuur. Ik heb deze stille dagen maar besteed aan wat naaiwerk voor de Visserijdag. Voor de kraam maakte ik gastendoekjes met Zeeuws Schortenbont, de tasjes en etuitjes zijn weer op voorraad. De schorten zijn bijna af en de quilt-pakketjes geknipt ,stoffen genoeg op voorraad:

 Blij dat ik brei: Zeeuws Schortenbont



Voor de kraam maakte ik weer pakketjes van de Zeeuwse pannenlappen en de verschillende kussens. 


Maar we hebben ook iets nieuws! Dit is weer zo´n leuk idee met een oud motief in een nieuw jasje:


Nieuw in ons assortiment is deze Zeeuwse Knoop Quilt. In het zeer complete pakket zit alles om deze quilt (dus géén patchwork) te maken, zoals een voorbedrukt/uitwasbaar Zeeuws patroon op 100% krimpvrij linnen. Inclusief vulling, naalden, garen, draadgeleider, veiligheidsspeldjes en werkbeschrijving. Het complete pakket kost € 49,95


Het voorbedrukte patroon was je met een beetje water zo weer weg en je houdt een prachtig gequilte knoop over. Prachtig voor aan de muur, voor een tas of kussen.



Nog één dag voorbereiding en het vooruitzicht op wat lagere temperaturen.....het gaat helemaal goed komen!






5 opmerkingen:

  1. Is deze ook op de visserijdag te koop. Is hier ook een workshop of meerdere avond3n van te volgen. Ik zou het erg graag willen leren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit pakket is op de Visserijdag ook te koop, een workshop hebben we nog niet gepland..

      Verwijderen
    2. Een workshop lijkt me wel wat

      Verwijderen
  2. Mooi! Leuk wat je laat zien met de schortenstof en die quilt ook erg mooi! Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen