Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 6 juli 2017

Spirograaf

Had je dat vroeger ook? Spirograaf? Die radertjes-in-die-radertjes, zodat je met een pen de prachtigste grafische tekeningen kon maken? Het kantpatroon van deze prachtige sjaal van Vicarno doet daar echt aan denken!




Deze prachtige sjaal is zijwaarts gehaakt, gemaakt door Ans die een prachtige kleur unicat hier voor uitkoos (Kleur pepermunt, het blauw is in werkelijkheid iets meer mintgroen.



Door de assymetrische vorm is de sjaal heel goed te dragen, zonder veel te diep te worden in de punt.



De foto's konden nog net genomen worden voor hier het onweer losbarste en de regen in dikke druppels naar beneden kwam.


Het patroon is verkrijgbaar op Vicarno.com (Nederlands en Engels, zéér uitgebreid patroon). De sjaal is gemaakt van een bol unicat (900 meter, 24,95).


spirograaf shawl annelies baes vicarno

En natuurlijk zijn en zoooooveel mogelijkheden in kleuren. Vanmiddag kwam er een joekel van een doos binnen, ik moest het even uitzoeken en sorteren.
Op de foto hieronder staan een aantal kleuren, telkens 2 onder elkaar. Deze 2 bollen zijn identiek, maar andersom opgerold.
Ik noem wat namen (ze krijgen meestal een Duitse naam mee die ik soms vertaal - het lukt niet altijd 😁:

1e/2e rij v.l.n.r.: Steen, Retro, Einklang (Harmonie), Pimpelmees (met wat groen), Denim-groen, Oceaan, Boerentuin.

3e/4e rij v.l.n.r.: Steen-pruim, Denim-mint, Vintage, Strandgoed, Hortensia, Fjord, Poollicht.

5e/6e rij v.l.n.r.: Soft Aqua, Mauritius, Heiterkeit (= opgewektheid!), Gute Laune (=goed humeur), Butterfly, Diepzee, Pepermunt (de kleur van de spirograaf-sjaal)


Van sommige bollen heb ik maar 1 exemplaar, die kan ik niet "omgekeerd" laten zien.
Bovenste rij v.l.n.r.: Joker, Jeans-Rood, Zomerliefde, Seelenruhe (nou ja - zielenrust/kalmte?? ik bedenk de namen niet he!), Noordzee.

2e rij v.l.n.r. : Magnolia, Hazelnoot, Goudsbloem, Kampvuur, Capri

3e v.l.n.r.: Malediven,  Parelmoer, Christrose, Cottage, Steen-rood.

Heerlijk dat die kast weer helemaal vol staat! Wil je een leuke bol bestellen voor je vakantie? mail dan even. Wil je een bol reserveren en kom je die ophalen als je in de buurt op vakantie bent? Dat kan natuurlijk ook!


Iemand vroeg laatste naar blauwtinten, ze zijn er weer!
(maar gaan ook altijd heel snel op)


Ik vind dat uitpakken, sorteren en fotograferen zo ontzettend leuk.
Al die kleuren, zoveel keuze! Ik zou ze het liefst allemaal uitwerken tot een sjaal of kol. Dan zijn ze echt nóg mooier! En er blijven maar nieuwe kleuren bijkomen.....








https://ned.vicarno.com/shop-overview/pre-order-spirograaf-shawl/

7 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtig garen en de sjaal is echt super!!
    Zelf ook met zo'n bol bezig, zo leuk dat verloop!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal niet van het haken. Maar deze zal een reden zijn om toch maar weer mee e beginnen.
    Prachtig! En de kleur is schitterend! Überhaupt is het Unicatgaren super mooi.

    Groetjes Octavia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb met zo'n spirograaf uren zitten tekenen! Leuk om terug te zien.
    En die bollen zien er qua kleurverloop ook heel schoon uit.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeugdherinneringen ik kreeg de allereerste spirograaf van mij vader meegenomen uit Parijs was helemaal super.

    Gr Therese

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Spirograaf!! Hé Mirjam...je haren zijn eraf! Staat je leuk...lekker vlot! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,
    Is de pepermunt nog beschikbaar om deze sjaal te haken?
    Groetjes,
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helaas, die is er nog meer maar kan uiteraard wel besteld worden.

      Verwijderen