Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 24 juli 2017

Xanthe

Wat kan een dag toch voorbij vliegen. Een dag met veel geregel en afspraken, koters om me heen, benullige en onbenullige dingen door elkaar. In de categorie onbenullig: de muizen?-familie is blijkbaar nog niet verhuisd en iemand heeft besloten om onze pruimenboom in de moestuin leeg te plukken. Zonder toestemming dus. Dan sta je raar te kijken hoor; met een emmer naar zo'n lege boom te staren!
Ik weet het, zwaar onbenullig - maar het vult wel de dag 😕.

Gelukkig kan ik jullie nog wat leuks laten zien. Wat een plaatje weer, deze sjaal Xanthe. Het is weer een vernuftig spel van kleuren, steekjes en materialen. Met 1 handgeverfd strengetje (of een bol Lang Mille Colori) en 2 effen bollen (sokkenwol-dikte) maak je dit moois.

Of toch dat Lace-garen dat ik vorige week liet zien?
Mogelijkheden te over!

Je kunt het Engelse patroon kopen via Ravelry. Met een schema voor het kant-gedeelte erbij is dit patroon ook goed te doen als je niet zo sterk bent in Engels!
Kom je een mooie combi van wolletjes uitzoeken?

Foto´s en patroon Ravelry: Xanthe van Ambah O´Brien





Geen opmerkingen:

Een reactie posten