Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 8 oktober 2012

Leftie

Dit is weer een tadaaaah! :-)

Ditmaal niet door mij gebreid maar door Johanna, maar wel te bewonderen op dit blog (en in de winkel).



Dit patroon heet "Leftie" en is gemaakt door Marthina Behm van Strickmich. Zij heeft een aantal bijzonder mooie sjaals ontworpen, waaronder deze. 


Je kunt het patroon bestellen via haar blog, maar ook via Ravelry, het patroon is beschikbaar in het Duits en Engels.


Bijzonder mooi zijn de blaadjes van verkorte rijen. Wij gebruikten voor deze sjaal 1 bol Invicta Color (100 gram) en 1 bolletje effen sokkenwol. Voor het patroon moet je dus hier zijn, de wol verkopen wij :-) (8,95 plus 3,75 plus 3,95 verzendkosten = slechts €16,65 !!!!)

Om een indruk te geven van de vorm van deze Leftie-sjaal: (ja, erg groeit bij mij een beetje gras tussen de tegels...)


12 opmerkingen:

  1. zucht, hele zware zucht

    Door jouw mooie blog komt mijn to-make lijstje nooit af. Deze wordt er ook weer op gezet. Straks maar even uitzoeken hoe ik het patroon moet bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een prachtige sjaal. Kan gewoon niet alles maken.... De herfstkol schiet al lekker op... Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sjaal! Maar eens bedenken wie ik deze schoonheid cadeau kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wel weer een heel mooie sjaal. Prachtig ook met dat kleurverloop.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. freue mich auf morgen . komme vorbei . liebe grüße martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh jee, na de cockle shell sjaal staat deze op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ik vind het kleur verloop ook zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, it's wonderful! Congratulation!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Muy bonita, un diseño precioso.
    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen