Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 16 maart 2016

Visserstruien



Hebben jullie ook meegebreid aan de Zeeuwse Deken? Dan vind je dit waarschijnlijk ook leuk:


Riet (van het blog Creariet) breide voor de expositie enkele truien en ook de Zeeuwse MeebreiDeken. Met alle patronen die ze breide was het echter niet afgelopen want ze ontwierp deze prachtige Zeeland-shawl waarin alle Zeeuwse Visserstruien-motieven zijn verwerkt. Een plaatje!!


De sjaal is iets asymmetrisch waardoor je de lange punt heerlijk over je schouder kunt gooien en je beschermd bent tegen de wind. 



Op het blog van Riet vind je alle details en ook een paar handige filmpjes voor de rand.


De sjaal heeft als grappig extra detail een klein visje. 



Deze sjaal werd gebreid van 450 gram Regia-6 (75% wol,/25% polyamide). Deze wol is warm, prima te wassen en vorm-en slijtvast, en bij ons verkrijgbaar in verschillende kleuren. Uiteraard kunnen andere garens ook (ca. 1000 meter). Deze sjaal werd gebreid met nld 3,5 mm.
Wil je een pakket (wol en patroon) bij ons bestellen? Dat kan via onze webshop.


Het Nederlandse patroon van deze sjaal is te koop via Ravelry of informeer bij Riet.
Ook in onze winkel is het patroon te koop in combinatie met breigarens. 


De blauwe versie van deze sjaal ligt in onze winkel, ik ben er heel blij mee!

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het Zeeuwse visserstruien-verhaal nog een staartje krijgt. En die sjaal is een echte 'wanna-have' voor elke echte Zeeuw, toch...? Dat visje maakt hem helemaal af!
    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Patroon heb ik inmiddels gekocht! Nu nog tijd om hem te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi die sjaal. Fijn dat het allemaal zo goed loopt. Je hebt echt veel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en zo schattig dat visje.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanmiddag de originele visserssjaal even 'life' mogen bewonderen en hij is werkelijk een plaatje :) Echt een superleuk ontwerp!! Ook hier ligt de wol al klaar, nu de tijd nog, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige sjaal is dat toch!! Ik heb hem al bij Riet haar blog bewonderd, maar jouw nieuwe foto's zijn ook weer heel leuk om te zien!! Nog een paar weken dan kom ik weer eens bij je buurten en kan ik hem in het echt zien :-).
    En dat visje ....... Zoooo leuk!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie, echt Zeeuwse sjaal. Ik kom van Bru(inisse), zit daar ook een patroon van bij?
    Nu alleen nog tijd, een dag zou soms wel dubbele uren moeten hebben als ik alles wil doen wat ik in m'n hoofd heb.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontzettend leuke sjaal. Tis dat ik niet meer breien kan vanwege mijn schouder anders had ik het wel geweten.
    Erg leuk wat er allemaal is ontstaan omtrend de visserstruien. Prachtig dat dit ambacht niet verloren gaat.

    Hartelijke groeten uit Zwolle, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontzettend leuke sjaal. Tis dat ik niet meer breien kan vanwege mijn schouder anders had ik het wel geweten.
    Erg leuk wat er allemaal is ontstaan omtrend de visserstruien. Prachtig dat dit ambacht niet verloren gaat.

    Hartelijke groeten uit Zwolle, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een aantal weken terug was ik in een wolwinkel in Londen en wat stond daar tot mijn verbazing? Engelse exemplaren van het zeeuwse visserstruienboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sjaal is klaar, ondanks de rondbreinaald (waar ik echt geen fan van ben), vond ik hem leuk om te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mag ik vragen hoeveel die blauwe sjaal kost, zou er graag een kopen? Bedankt voor u zorg en antwoord,
    toos@pt.lu
    Gr uit Luxbg, toos

    BeantwoordenVerwijderen