Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 26 januari 2018

Zeeuwse Tas

Zeeuws Schortenbont was de inspiratie voor Christel Smallegange (ChrizKnitz) voor deze geweldige tas in Fair Isle. Het lijkt wel patchwork maar dan gebreid!



Als basis gebruikte Christel een stevige jute tas van Albert Heijn: je breit als het ware een hoes om de tas. Dat scheelt weer voeren 😉 - voor de onhandige naaisters.


Het garen is 6-draads sokkenwol. Dat is prima wol om mee in te breien, bovendien is het sterk en slijt- en vormvast. Wel zo handig voor een tas! De afwerking is met rode accenten van een bolletje Merino.


In samenwerking met ChrizKnitz hebben we een pakket samengesteld voor deze prachtige Zeeuwse tas. In het pakket zit voldoende wol, uiteraard het patroon en als extraatje krijg je ook het patroon voor de Zeeuwse bontmuts (in 2 zwart-wit), die je kunt breien van de restjes.

Bontmuts Arnemuiden - met omslag


Het pakket is te bestellen in onze Webshop

Wil je de tas nóg een beetje Zeeuwser maken, dan geef je 'm toch nog een voerinkje van Zeeuws Schortenbont. Aan een halve meter heb je genoeg. Zeeuws Schortenbont bestel je hier.





Tip: Je kunt hier natuurlijk ook een geweldig kussen van maken!!
Met het garen uit het pakket kun je 'm zelfs nog groter maken, door een patroon te herhalen. je hebt garen genoeg.


Wil je alleen het patroon kopen? Dat kan via Ravelry - ChrizKnitz.




14 opmerkingen:

  1. Wauw zeg, dat ziet er leuk uit! Het is dat ik niet breien kan (laat staan fair isle) anders wist ik het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het pakket gekocht, maar vindt breien op een rondbreinaald echt lastig. Ik brei nl. altijd met één naald onder m'n arm/oksel. 't Lukt mij daarmee wel op vier pennen, maar zijn er ook mensen die het patroon in 4 delen met heen en teruggaande toeren aan de bodem hebben gebreid en dan later met rood aan elkaar hebben gezet? Zo ja, is daar een beschrijving van?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit geweldig! Is het patroon uitgeschreven of zijn het telpatroontjes? Want als het telpatroontjes zijn, ga ik het kopen en een dekentje van haken :) Bvd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn de afmetingen van de ah tas? Deze is niet te krijgen meer en wil graag een andere jute tas bestellen maar geen idee van de afmetingen. Bij voorbaat dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tas is mooi! Brei je de stof eerst en naai je hem vervolgens in de tas? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als basis gebruikte Christel een stevige jute tas van Albert Heijn: je breit als het ware een hoes om de tas. Dat scheelt weer voeren 😉 - voor de onhandige naaisters. Dus je breit eerst de complete hoes en dan schuif je de tas erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een paar jaar geleden kocht ik de wol, patroon en voering. Ik had nog nooit op rondbreinaalden gebreid. Uiteindelijk belandde het pakket, waarvan alleen de bodem en bolletjes met uitgehaalde wol overbleven, op zolder. Een paar weken geleden raapte ik al mijn moed bij elkaar en begon er weer aan. Eerst op 7 losse naalden, maar dat was geen succes, steeds gevallen steken. Dus uiteindelijk toch maar op een rondbreinaald. Ik ben inmiddels aan de tweede rij met blokken bezig, dus halverwege! En het wordt toch leuk…….maar wat ik nou zo leuk zou vinden is een grote Zeeuwse knop (3,5 cm) als sluiting er op zetten. Bestaan die en zo ja waar koop ik die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hebben we wel in de winkel! (niet in de webshop)

      Verwijderen
    2. Jeetje, beetje ver weg vanuit het midden van het land naar Arnemuiden voor een knoop. Heb je een foto van deze knop?

      Verwijderen
    3. Stuur even een mailtje, dat communiceert wat makkelijker!

      Verwijderen