Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 25 mei 2013

Baby-dekentje

Mijn moeder breide dit prachtige baby-dekentje voor de winkel:



Het is gemaakt van kleine lapjes die diagonaal worden gebreid en later aan elkaar worden genaaid.


Hieronder zie je 1 lapje, je begint linksonder bij het blaadje en eindigt rechtsboven.


Hieronder zie je dat het dekentje is gevoerd.


In het dekentjes zitten 9 bolletjes Catania-katoen (à € 2,45 = € 22,05), maar je kunt het ook van bijv. mooie sokkenwol breien (het valt dan iets kleiner). Maat het patroon is natuurlijk ook prima te gebruiken als een mooie loper aan het voeteneind van je bed!
Het  patroontje is heel duidelijk en wie de katoen of andere wol bestelt krijgt het patroontje erbij! Verzendkosten € 6,75 - pakketpost. Je kunt het pakketje hier bestellen.
(Lieve mensen, dit patroontje is een van de weinige patroontje dat ik alleen weggeef bij aankoop van de katoen - het is niet gratis en ook niet "los" te koop)



Ondertussen groeit mijn stapeltje Granny Squares zeer langzaam, maar gestaag....


 Die draadjes, he?


En voor al die vrouwen wier echtgenoot niet aanspreekbaar is vanwege de finale van de champions league: lekker rustig handwerken!

27 opmerkingen:

  1. Heerlijk rustig!
    Wat een kunstwerk dat dekentje,mijn complimenten voor je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend dekentje zeg. Zoiets heb ik nog nooit gezien.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige babydeken en ook nog gevoerd!
    Je bent zelf ook druk bezig. Heerlijk werkje, die vierkantjes. En ach, als je er even voor gaat zitten zijn de draadjes ook zo weg :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi .lijkt me hartstikke moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi .lijkt me hartstikke moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja heerlijk rustig he zo'n voetbal avondje :)
    En wat een prachtig babydekentje.
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kunstwerk zeg, prachtig zulk breiwerk!
    En jouw grannys zijn ook mooi, waarom haak je de draadjes niet gelijk mee, ik heb bij zulke klusjes standaard een stopnaald onder hand bereik, vanwege de ergernis later, ik doe het gelijk afwerken, dan is het twee tellen en anders ga je er tegen op zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief dekentje!!! :) maar over de Granny's ik haak de draadjes gelijk mee tijdens het haken. Zo heb ik op het eind alleen het laatste draadje wat ik weg moet werken haha... Heb een hekel aan tig draadjes op het eind van je wek weg werken. Zodra ik met een nieuwe kleur begin. Haak ik eerst een steek en dan knoop ik de 2 kleuren aan elkaar. Leg de 2 kleuren plat tegen het werk en haak het mee. Weg draadjes haha. zie je niks meer van. En je hebt er veel meer plezier in met maken en vooral als je bijna klaar bent haha. Succes!!! Fijne avond...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig dekentje! 't Is dat ik niet brei :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is echt prachtig, dat dekentje!
    Groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die moeders die leveren kwaliteit zeg ! mijn moeder kon dat ook zo goed. ik vind het dekentje prachtig !! de complimenten

    xx
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief dekentje!
    En granny's haken doe ik ook graag. De draadjes werk ik direct weg als ik er weer 1 klaar heb!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel snoezig dat dekentje... Ik kijk trouwens altijd met een half oog mee en o,o,o wat een schot van Robben.. Prachtig.. daar kan ik ook van genieten :-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hoor dat dekentje! Grappig, in de nieuwste Mollie Makes staat een soortgelijk dekentje. Het is ook in t wit gebreid maar met gekleurde accenten. Zo zie je, er zijn altijd weer varianten. Gelukkig maar, denk ik dan! Groeten van Astrid

      Verwijderen
  14. schitterend! Van mijn generatie zijn er nog maar weinig die breien en haken, maar ik heb wel het idee dat het weer helemaal terugkomt.
    Ik heb zelf ook een blog met foto's en patroontjes, maar ik schrijf niet zo heel vaak. :(
    als je wilt kunt je deze ook gebruiken:
    http://esthermaakt.webnode.nl/

    Groeten, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi,
    Eindelijk tijd gevonden om het breien weer op te pakken, ben ik helemaal vergeten wat het 'draad voor de naald' betekent in dit patroon :-( Help!
    Groetjes,
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zooooo simpel.
      Draad voor de naald houden alsof je averecht gaat breien, de eerste steek recht breien en dan krijg je een extra/lus steek. Dat worden de lusjes waarmee je de lapjes aan elkaar naait...
      Mail anders even!
      Jeanet

      Verwijderen
    2. Dankje! Ben nu halverwege het blad! :-D
      Zal een foto mailen als ik het eerste vierkantje af heb!

      Verwijderen
  16. Beste Jeanet, ik dat er al een hoop reakties zijn op dat witte baby dekentje. Toch ook mijn complimenten het is prachtig.
    Nu leest ik als ik de garen bestel ik het patroon erbij krijg maar ik zie niet waar ik de bestelling kan doen voor dat witte katoen.
    Graag een reactie op enid.crea@gmail.com
    Al vast bedankt,
    groetjes Enid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is een prachtig dekentje ben hem zelf ook aan het breien. Maar ik kom niet uit, telkens bij naald 63 hou ik 5 steken over in plaats van 3 zoals beschreven. Hebben meer mensen dit of doe ik iets niet goed. Graag een reactie.

    Gr. Anita Jansen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita,
      Dat kan kloppen, je zou nog een extra toertje moeten breien!

      Verwijderen
  18. Oke Janet, bedankt voor je snelle reactie. Als ik het dekentje groter wil breien kan ik dan garen bij bestellen?

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kom maar niet uit met het patroon. Bij naald 1 tot en met 17 wordt de eerste steek wel meegerekend in het patroon en daarna niet meer? Ik loop steeds vast na naald 17....help.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Janet. Allereerst een complimentje voor het mooie witte babydekentje. Ik wil dit ook breien en had al besteld maar dan komt de vraag welke boek ik wil ontvangen. Ik kom uit Belgie. Kan je me even verder helpen aub.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk babydekentje.
    Helaas werkt de link niet meer. Is het patroon/pakket nog wel te koop? Waar?
    Alvast dank voor uw reactie, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen