Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 15 juli 2014

Begonia

Vandaag weer een pareltje van Ravelry! Deze prachtige sjaal heet Begonia Swirl en Charlotte heeft 'm voor de winkel gebreid:



Je kunt het gratis patroon vinden op Raverly (nu werkt de link wel!!), als je het patroon download kun je ook kiezen voor een Nederlandse vertaling die Charlotte heeft gemaakt. Op deze foto (van de ontwerpster Garfield Ma) zie je de bijzondere vorm.


Charlotte maakte onderstaande versie met 3 bolletjes Rowan Fine Lace (kleur SH00926) à € 8,80. Ze breide met een dubbele draad van dit fijne lace-garen (400 meter op een bolletje - 80% baby-alpaca, 20 % merino)


Als extraatje voegde ze in de ajourrand nog kraaltjes toe in dezelfde kleur.


Op dit moment heb ik van dit zachte garen ook nog creme, beige, zachtroze en antraciet. En het model hangt in de winkel :-)


14 opmerkingen:

  1. Wow, wat prachtig! Lief dat Charlotte hem voor de winkel heeft gebreid. Die sjaal krijgt vast een mooi plekje :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kwijl, zwijmel, zucht, jaloers, verliefd!!!!!
    Ik weet niet wat ik moet zeggen........
    Misschien moet ik je wel vragen om niet zulke afschuwelijk mooie dingen te laten zien?
    Maar dan weet ik wat jij gaat zeggen: dan moet je mijn blog maar niet meer lezen.
    En dat is nu weer iets wat ik echt NIET kan laten......
    Als ik jouw blog zie krijg ik altijd het gevoel dat ik een dubbel aantal uren in de dag wil hebben......

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik op de link klik krijg ik ipv Ravelry een IBAN nr van de RABO-bank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, vrije donaties zijn natuurlijk van harte welkom :-)
      Maar de link is aangepast, nu werkt het!
      Even Googlen op Begonia Swirl doet ook wonderen....

      Verwijderen
  4. Wat een juweeltje is dit, jammer zo goed kan ik nu ook weer niet breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als je zo'n dingen ziet dan hoop je altijd dat je breiskills verder gaan dan alleen maar rechts en averechts en dat je het net zo goed kunt als dat je kan haken. Jammer genoeg is dat niet zo en kan ik me alleen maar aan dat knap staaltje van breien verzuchten! Mooi mooi mooi
    groetjes
    Miss Mustache
    (fruitwithamustache.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Jeanet, wat is dit weer een superprachtig mooi modelletje van een sjaal, die ga ik meteen uitprinten, nog maar eentje voor het lijstje, het is onderhand langer dan ikzelf denk ik :-). Dankjewel om het op je blog te zetten voor ons!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is prachtig !!! Subliem mooi ....helaas ik brei niet,maar haak ...toch mijn Portugese vriendin de link maar eens doorsturen :-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful! Lovely stitch pattern and a gorgeous colour♡

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op pagina 3 in het patroon staat k4 wat betekend dat anders kan mn moeder niet verder breien dank u alvast

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit soort patronen zet me er toe aan om beter te worden met breien en meer te oefenen want ik wil deze maken! Dank je wel voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh deze is super ga ik ook uitproberen. Dank je wel gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het garen in huis!! Ik begin er vanavond nog aan.

    BeantwoordenVerwijderen