Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 4 juli 2014

Effect...!

Poeh, ik zweet mijn bloesje helemaal uit, ik ben nog niet zo goed aan plak-warmte gewend..... of zou ik mijn eerste opvliegers hebben? :-)
Vandaag vindt in het dorp de eerste van een reeks zomermarkten plaats (elke vrijdag van 13.00 - 21.00), en daarom is de winkel tijdelijk op vrijdagavond open tot 21.00 uur. De zomermarkt wil nog niet echt bruisen, maar de vakantie is hier dan ook nog niet echt begonnen. En alle Duitse vakantiegasten zitten de komende uren aan de buis geplakt. Omdat we naast de winkel wonen is het voor ons makkelijk om extra open te zijn en ik heb werk zat! Terwijl iedereen een hapje eet, kan ik mooi nog even wat ideetjes zoeken.

Ik heb het idee dat 's zomers wat meer de voorkeur wordt gegeven aan haken, je legt haakwerk wat makkelijker naast je neer en kleine vierkantjes haken kan overal. Dus misschien kom je de komende weken wat meer haakwerkjes dan brei-werkjes tegen op dit blog. (maar dat kan zo maar weer veranderen, hoor!)


Dit is een leuke deken! Wat een effect met het gebruik van de kleuren op de juiste plaats! Je vindt het koop-patroon (Engels, maar zeer uitgebreid met foto's en schema) via Ravelry, je leest er ook over op het blog van Felted Button. Overigens is deze deken gehaakt met de join-as-you-go-methode: aan elkaar haken terwijl je bezig bent - dus niet achteraf aan elkaar naaien/haken.



10 opmerkingen:

  1. HELP, wat is die mooi!! Maar wat moet ik ermee? Weet jij welk garen deze intense kleuren heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De deken is gewoon met acryl gemaakt........ een paar bolletjes felle Bravo???? :-)

      Verwijderen
  2. Hou het in petto. Kom weer wel een keertje. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi resultaat met die blokjes alsof ze uitgestrooid werden.
    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo ontzettend leuk, de eenvoud doet het hem. En toch erg creatief!

    Weet iemand misschien een goede tutorial voor Haken-in-one-go? Ik zou graag een schilderij/deken haken van granny-squares en wil ze gelijk aan elkaar haken, maar kan geen goede uitleg vinden. Alvast bedankt. P.S. dit blog is een van mijn favoriete :), zoveel ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a marvelous blanket! Thanks for sharing!
    Have a lucky sunny weekend!
    Siret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige deken. Deze zet ik op mijn lijstje van favorieten. Fijn weekend, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, wat een mooi effect! Inderdaad net of het uitgestrooid is! Weer een to-do erbij?

    BeantwoordenVerwijderen