Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 11 oktober 2014

Klein projectje!

Wow, jongens nog aan toe! Wat een dag....
De expositie Truien bij de Vleet is nu 2 weken open voor publiek, en we zijn helemaal overdonderd door de grote belangstelling. Maanden, jaren zijn we bezig met zoeken, breien, voorbereiden - zodat het bijna "ons kindje"geworden is. We hoopten natuurlijk dat iedereen zo enthousiast zou zijn als wij, maar dat blijft maar afwachten...

(foto: Mojca)

Maar we zijn helemaal verrast door de grote hoeveelheid mensen die naar de truien komen kijken! Vanmiddag kwamen zelfs meer dan 80 bezoekers (na al een hele drukke week). Wat fijn, en iedereen is zo enthousiast, genietend van de geweldige lokatie op de Werf. Het was vanmiddag dan ook druk in ons winkeltje - excuses aan de mensen die best even moesten wachten, En ik werd echt blij van al die bezoekers die even in de winkel kwamen vertellen wat ze van de expositie vonden!

Omdat ik vandaag echt aan één stuk door heb gerend, gewerkt en gepraat, zak ik nu een beetje als een plumpudding in. Gelukkig bakte Miriam een heerlijke chocoladetaart (die keuken zag er ook leuk uit....), en daar ga ik zo maar eens van genieten - tot weinig anders meer in staat.

Geen zin meer in grote projecten, dus geef ik aan jullie ook een klein projectje door "klein, maar fijn!!""

Big Woolies Crochet Sock Edging

Heb je een paar favoriete sokken met versleten hielen of tenen? Je kan gaan stoppen, maar ook met een fijn randje een paar prachtige polswarmers maken. Afknippen, omhaken en een sierrandje erop. Ook een supercadeautje voor Sint!

Het idee komt van deze website of bij Maize Hutton met een summiere engelse beschrijving. Je kunt je fantasie gebruiken en een randje verzinnen. Dit randje kan natuurlijk ook aan de bovenkant van sokken.

3 opmerkingen:

  1. Leuk ideetje. Smakelijk eten van die chocoladetaart en prettig weekend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een klein projectje tussendoor is heerlijk, al was het maar om weer snel iets te kunnen "afmaken"... En dit projectje lijkt me daar geweldig voor...
    Fijne zondag Jeanet,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is ook een hele leuke expositie, met geweldig mooie truien. De kijk en voeldeken vind ik ook geweldig en het is zo op de werf helemaal op z'n plaats. Mooie borden vol met prachtige foto's en informatie. Fijn (en logisch;-) )dat er zo veel belangstelling voor is.

    BeantwoordenVerwijderen